Amy Schumer in Pirelli

De abia asteptam sa vad cu ce idee ne uimeste calendarul Pirelli. De la lansarea lui, in 1963, a facut asta de fiecare data. Si da, ne-a uimit si cu editia din acest an. De fapt, cred ca mai mult ne-a luat prin surprindere.

Nimeni nu cred ca s-ar fi gandit ca in acesta opera de arta in editie limitata, in care pana acum am vazut supermodele, frumuseti incredibile in diverse ipostaze, acum aveam sa vedem femei cat se poate de normale in ipostaze cat se poate de obisnuite.

Cat de paradoxal e faptul ca suntem socati de normalitate atunci cand ea apare in fata noastra? Ne miram de femeii care la 40, 50, 60 sau 70 de ani isi arata varsa fara sa se ascunda in spatele photoshopului. Iti etaleaza corpurile trecute prin viata, urmele lasate de timp si emotiile la vedere. Realitatea apare in calendarul Pirelli din acest an.

Ma bucura enorm acest trend care incepe sa ia amploare. In ultimul timp, am vazut in reclame sau pe copertele revistelor din ce in ce mai multe persoane publice care se lasa pozate naturale si sunt fericite cu asta. Exact cum s-a intamplat acum cu calendarul Pirelli.

Andreea Raicu nemachiata

Nu mai ignoram realitatea, nu mai mintim spunand ca femeile care zambesc de pe coperte se trezesc dimineata aratand exact asa cum apar in reviste. Exista ore intregi de pregatire, machiaje facute de profesionisti, coafuri sofisticate, produse care fac ca parul sa arate impecabil in poze, multe lumini, un fotograf incredibil de bun care stie cum sa te imortalizeze in cea mai buna ipostaza a ta. Si exista multa post-productie. Asta sta in spatele fotografiilor in care vedeti femei perfecte. Ele trec print-un intreg proces pentru a arata fara niciun defect. Sunt femeile “prelucrate” care dau tonul, care inspira si cu care toata lumea vrea sa semene.

De aici apare si frustrarea multor femei, nemultumirea fata de cum arata, fata de corpul lor. Se raporteaza la niste standarde “ajutate”.

Numarul de operatii estetice a crescut cu 475%!

Conform unui sondaj facut recent printre femeile peste 18 ani, 80% dintre cele care se privesc in oglinda dezbracate sunt nemultumite de corpul lor. In acelasi timp, exista un procent foarte mare de femei care refuza sa faca asta lucru pentru ca pur si simplu nu se pot privi.

Potrivit Societatii Americane de Chirurgie Plastica si Estetica, din anul 1997 pana in prezent a existat o crestere a numarului total de interventii  in scopuri de infrumusetare cu 475 la suta! 475!

Industria produselor de ingrijire a parului, pielii si a machiajului a crescut cu multe miliarde cifra de afaceri.

Presiunea de a arata perfect este atat de mare incat uitam, de fapt, ce ne face sa ne simtim bine. Aceasta preocupare exagerata fata de felul in care vrem sa aratam – altfel decat suntem – devine extrem de obositoare. Este o munca asidua, o alergatura continua, o batalie cu “standardele frumusetii” pe care nu ai cum sa o castigi.

Imi aduc aminte ca in urma cu cativa ani pe coperta unei reviste paparazzi era o femeie relativ cunoscuta, pozata in costum de baie la plaja. Faptul ca acea persoana avea un corp cat se poate de obisnuit, dar care nu se incadra in “acele standarde“ ale frumusetii cu care ne-au obisnuit reclamele, a starnit niste comentarii foarte dureroase. “N-ar trebui sa se dezbrace in public! Arata dizgratios! Ar trebui sa plece pe o plaja pustie sa nu o vada nimeni!”

Nu stiu ce a fost in sufletul ei daca a citit cometariile, dar mie mi s-a parut incredibil. Imi si imaginam cu “oamenii urati” ar trebui sa se inchida in casa, sa nu ii vada nimeni si cum doar oamenii “perfecti” au voie sa se dezbrace. Am fi o lume pustie caci… cine e perfect?

Va intreb si pe voi: ce inseamna “urat” sau “frumos”?

De ce oamenii “frumosi” cred ca au mai mult drept sa se arate decat cei “urati”?

Ma bucur enorm ca din ce in ce mai multe branduri internationale aleg sa arate realitatea care pana acum se pare ca ne-a speriat.

Sunt fericita ca incepem sa traim intr-o lume fara masti, in care cititorii de tabloide sau reviste de paparazzi nu mai rad cand vad o persoana cunoscuta care nu arata ca pe copertele revistelor glossy sau ca s-a ingrasaj 5 kg. Ma bucur ca oamenii au inceput sa se gandeasca ca poate exista un motiv pentru care s-au acumulat acele kilograme, pentru ca, la urma urmei, noi toti care aparem pe coperte, in reviste sau reclame suntem, inainte de orice, oameni cu nevoi, probleme sau perioade mai grele care isi pot lasa amprenta asupra noastra.