Auzim de foarte multe ori ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, dar cate dintre voi si-au pus intrebarea de ce? Multi ani am trait fara sa constientizez importanta micului dejun. Ca multi altii, obisnuiam sa sar peste micul dejun fie pentru ca amanam alarma de dimineata cu 15 minute si riscam sa intarzii la intalniri, fie din dorinta de a avea mai mult timp pentru alte activitati. Nu realizam cat rau imi faceam singura.

Pe cat de logica este explicatia, pe atat de greu este uneori sa punem in aplicare recomandarea. Pe durata intregii nopti, pentru cel putin 8 ore, organismul nu a fost hranit si de aceea trebuie sa recupereze. Pentru a incepe ziua in forta corpul trebuie sa fie realimentat, altfel incepeti ziua cu bateriile descarcate, agitate si cel mai adesea trebuie sa depuneti un efort suplimentar pentru a va concentra.

Dupa ce am realizat importanta acestei mese pentru ziua mea, m-am confruntat cu alta problema. Obisnuiam sa mananc pentru perioade lungi de timp acelasi meniu la micul dejun, fie ca era vorba de oua fierte, shake-uri sau porridge, fara pic de varietate. Corpul se obisnuia foarte repede cu felul de mancare respectiv si in timp a inceput sa dezvolte tot felul de intolerante.

Ascultandu-mi corpul mi-am dat seama cat de importanta este varietatea in alimentatie, dar in acelasi timp de multe ori raman in pana de idei. In ultimul timp am descoperit tot felul de retete de la prieteni, de pe site si m-am gandit sa le impartasesc cu voi si, de ce nu, sa le preparam impreuna. Stiu cat de pretios este timpul in zilele noastre, de aceea am ales unele extrem de usor de preparat, dar sanatoase. 🙂

Prima reteta pe care v-o propun pentru micul dejun este budinca de chia!

Budinca de chia

Ingrediente:

2/3 cana seminte de chia

2 cani lapte de soia neindulcit Inedit

½ lingurita de extract de vanilie pur

2 linguri de stafide/curmale/ smochine uscate

2 linguri de fulgi de cocos

Mod de preparare:

Amestecati semintele de chia, laptele de soia si esenta de vanilie intr-un borcan de sticla cu capac sau in blender. Eu am folosit laptele simplu din soia de la Inedit, dar in functie de preferintele voastre puteti opta si pentru unul aromat. Fixati capacul si agitati pentru ca ingredientele sa se amestece. Puneti intr-un bol amestecul si pastrati-l peste noapte la frigider. Puteti servi a doua zi budinca, asezonata cu fructele uscate si fulgii de cocos. Simplu, nu?

Superalimentele au un rol extrem de important pentru o alimentatie sanatoasa si echilibrata de aceea este recomandat sa le includeti in meniul zilnic. Printre beneficiile semintelor de chia se numara un continut ridicat de omega 3, calciu, mangan si fosfor. Atuul lor este faptul ca pot fi integrate foarte usor in aproape orice fel de mancare, fie ca este vorba de smoothie-uri, salate sau deserturi. Chiar daca nu aveti un regim alimentar vegetarian incercati sa inlocuiti in alimentatie laptele normal cu lapte de soia, care este mult mai sanatos. Este o alternativa absolut delicioasa in preparate precum deserturile, supele crema sau sosurile.

Sper ca o sa incercati reteta propusa de mine, abia astept sa-mi spuneti cum vi se pare.

Cu drag,

A.

Acest post contine plasare de produs.