dieta vegetariana

Ce mananci? Ce suplimente iei? Cu ce ai inlocuit carnea cand te-ai decis sa ai o dieta vegetariana? Ce ai mai testat in ultima vreme? Ce meditatii ai mai experimentat?

Sunt intrebari pe care le primesc zilnic, intrebari legate in special de regimul alimentar, atat pe Facebook, pe Instagram, cat si de la prieteni sau de la persoane pe care le intalnesc in piata sau chiar la aeroport.

Cei mai multi imi pun aceste intrebari pentru ca vor sa adopte o dieta vegetariana si au nevoie de sfaturi, iar eu fac tot posibilul sa ma asigur ca vor sa faca aceasta alegere in functie de cum se simt si de nevoile lor si nu in functie de ce e la moda . Din acest motiv, le spun tuturor ca atunci cand renunti la carne trebui sa gasesti inlocuitori, astfel incat sa nu se creeze dezechilibre in organism. Organismul nostru are nevoie sa fie intr-un echilibru perfect pentru ca noi sa fim sanatosi, sa ne simtim bine si sa avem energie.

Am avut nevoie de timp sa invat toate aceste lucruri, m-am documentat, am citit, m-am consultat cu nutritionisti si am invatat de ce este important acest echilibru si ce trebuie sa fac ca sa il obtin si mentin. Am inteles ca lipsa unor nutrienti trebuie sa o balansez cu ajutorul suplimentelor si a superfood-urilor (nu-mi lipsesc din alimentatie semintele de chia, scortisoara, maca, goji, acai,etc), iar tendinta cu care am fost crescuta, de a lua medicamente cand nu ma simteam bine, nu este una sanatoasa. Asa ca, am inceput sa iau suplimente alimentare. Si tot in timp am invatat ca atunci cand iei suplimente trebuie sa ai rabdare, pentru ca efectele nu sunt imediate, insa sunt consistente si naturale.

Pe langa suplimentele despre care v-am povestit ca le iau in ultimii ani (Q10, turmeric, uleiuri de peste), am inceput sa iau doua produse de la Solgar de care sunt foarte multumita: Biotin si MSM. Sunt doua produse pe care le iau impreuna, se completeaza foarte bine unul pe celalalt si, care pe langa alte beneficii, ma ajuta sa am un par sanatos si rezistent. Daca vreti sa renuntati la carne, este foarte important sa stiti ca parul si unghiile voastre au nevoie de suplimente care sa compenseze lipsurile nutritive.

Biotina face parte din grupul de vitamine “B”, solubila in apa, bine cunoscuta pentru mentinerea si imbunatatirea sanatatii parului si a pielii, dar si pentru intarirea unghiilor fragile. Ba mai mult, studiile au aratat ca exista o relatie directa intre suplimentele de biotina si calitatea parului. Deficienta de biotina in organism duce la subtierea parului, pana la pierderea lui, la probleme ale scalpului si la inrosirea pielii. Asa ca, am ales sa nu-mi lipseasca din alimentatie Biotina.

In completarea Biotinei vine MSM-ul care se gaseste frecvent in fructe, legume, cereale si poate fi considerata o sursa naturala de sulf concentrat. Si nu mica mi-a fost mirarea cand am aflat ca sulful ajuta la formarea keratinei, o componenta importanta pentru pielea, parul si unghiile noastre. In plus, sulful este necesar pentru producerea de noi celule, dar si in sinteza colagenului si a keratinei. Iar atat colagenul cat si keratina sunt principalele proteine ​​prezente in piele, unghii si par. Nu in ultimul rand, s-a demonstrat ca sulful imbunatateste repararea ranilor si ajuta la blocarea efectului responsabil de aparitia ridurilor si a imbatranirii pielii.

Pe langa faptul ca ma ajuta sa am un par frumos si sanatos si o piele fara riduri, am ales produsele Solgar pentru ca vin ambalate in sticla si nu in plastic, astfel reusesc sa elimin plasticul din viata mea, dar si pentru ca au la baza materii prime naturale, de calitate inalta, si nu utilizeaza ingrediente modificate genetic. De asemenea, produsele Solgar nu contin zaharuri, sare, amidon, drojdie, porumb, soia, grau, gluten sau lactoza, ceea ce le face perfecte pentru persoanele care au o dieta vegana sau vegetariana.

Va las mai jos lista cu alimentele care nu lipsesc niciodata din bucataria mea. Sper sa va inspire si sa va fie de ajutor:

– suplimentele alimentare: Omega, DHA, Nano Coenzima, Ginkgo Biloba, Biotin si MSM, Coenzima Q10, vitamina C

– superfoods: pudra de turmeric, baobab, raw cacao, moringa, goji, seminte de chia, chlorella

– seminte: floarea soarelui, migdale, dovleac, fistic

– lapte vegetal: soia, migdale, orez, quinoa

– inlocuitor de zahar: sirop de orez brun, stevia rebaudiana

– fructe

– legume

– cereale integrale

– ceai verde

– batoane proteice

Sper ca toate aceste informatii sa va ajute si sa va mentineti un stil de viata sanatos 🙂

A