Raspunsul potrivit este: ORICE. Unde putem noi interveni este cantitatea alimentului! Sustin acest raspuns in calitate de medic nutritionist si medic fondator al unui centru de sanatate si detoxifiere.

Cu siguranta ne ferim pe cat posibil de combinatii periculoase, precum sunt alimentele cu un continut crescut de zahar sau alimentele procesate de tip mezeluri. Ingredientul cheie al oricarei mese este o atmosfera placuta, fiind ingredientul care ofera gustul fiecarei mancari.

Un strop de dragoste si mancarea devine delicioasa.

In momentul in care ne alegem o mancare, ar trebui sa facem alegerea exact cum i-am recomanda celei mai dragi persoane din viata noastra. Daca am gandi mereu asa, probabil ca am reusi sa facem cele mai sanatoase alegeri.

De multe ori ne rasfatam prea mult prin ceea ce mancam.Trebuie sa recunoastem acest lucru printr-o analiza proprie, obiectiva si foarte sincera. Sa ne privim pe noi, exact cum am privi acea persoana pe care o indragim cel mai mult si careia i-am recomanda cele mai bune si sanatoase mese.

Rasfatul trebuie sa fie periodic, insa nu si permanent. Cu cat continuam acest rasfat, sau permitem o perioada indelungata sa consumam orice si oricat, cu atat aceste obiceiuri nesanatoase se inradacineaza mai adanc in stilul nostru de a manca. Ele devin stilul nostru de viata. Gusturile si placerile culinare pot fi prelucrate in timp, motiv pentru care pot devein ulterior niste adictii.

Stilul de a mancare prezinta energia care i-o oferim organismului, energie necesara pentru a face fata trebuintelor jurnaliere.

Cea mai usoara modalitate de a masura calitatea stilului de a viata este prin analizarea starii noastre generale de zi cu zi.

In momentul in care ne trezim bine dispusi, energicisi cu “pofta de viata”,inseamna ca avem un stil de a manca sanatos si ii oferim organismului energie de buna calitate.In caz contrar, este extrem de necesara o analiza a calitatii si o redresare.

Omul este un organism dinamic. Sunt momente in viata in care este necesar sa mergem mai usor,mai rapid sau sa mai urcam o treapta. Activitatea fizica trebuie cumva raportata si corelata cu activitatea psihica. Trebuie sa existe un echilibru, altfel una din cele doua va avea de suferit.

Un lucru este cert: activitatea mentala se desfasoara in permanenta, iar cele doua sisteme, cel psihic si cel fizic, se afla in repaos doar in timpul somnului. Ar trebui sa existe repaos si in timpul zilei: “Stam jos intr-adevar cand ne asezam la masa, dar in acel moment organismul isi foloseste o mare parte din energie pentru digestie”. Trebuie sa avem un echilibru intre fizic si psihic pentru a evita starile de surmenaj.

Eu le recomand mereu pacietilor mei, fie ca vin pentru consultatia de nutritie, fie pentru a incepe programul de detoxifiere, sa tina un jurnal al meselor zilnice. Programul de detoxifiere este o perioada ideala de a analiza obiceiurile alimentare. Mancam pe baza emotiilor, deoarece suntem definiti de acestea.

_bb_236
Clasa de Qi gong – pentru un corp si o minte puternica

Un program de detoxifiere are drept scop principal deconectarea, eliminarea toxinelor, a stresului, in timp ce iti va elibera mintea si te vei odihni incredibil de bine. Sanatatea nu se rezuma doar la o simpla clisma (Angel of Water sau Hidrocolon). Trebuie sa invatam sa traim sanatos.
O dieta neechilibrata poate fi considerata un factor daunator pentru intreg organismul. Eu imi doresc foarte mult sa promovez idea de preventie, idea de balanta intre alcalin si acid, astfel ca ofer support cel mai des in implementarea unui stil de viata sanatos si armonios. Nu trebuie sa uitam ca devenim ceea ce facem in mod repetat.

Poti afla mai multe despre programele de detoxifiere sau balanta dintre alcalin/acid aici.