pancakes

Eu si gatitul avem o relatie complicata. De fapt, ca sa fiu sincera, nu avem deloc o relatie. Nu imi place sa stau in bucatarie decat foarte rar, iar atunci trebuie sa am o companie foarte buna si e musai sa simt ca detin controlul, altfel ma panichez rapid si ma dau repede batuta.

Ironia sortii e ca imi place sa savurez mancare gatita in casa si stiu ca nu mai pot sa aman mult momentul in care va trebui sa invat tainele gatitului. Ce am constatat la ultima mea provocare culinara este ca trebuie sa ai mare grija dupa ce reteta te ghidezi si ca, daca nu esti obisnuita sa stai mult in bucatarie, la fel ca mine, este foarte important sa ceri sfatul cuiva priceput inainte de a face experimente care sa se soldeze cu clatite lipite de pereti sau un cuptor in flacari. Been there, done that!:)))

Si tu poti sa faci pancakes á la Jamie Oliver!

In cazul in care te indoiesti ca poti face pancakes á la Jamie Oliver, iti spun un secret: daca eu am putut, ei bine, poate ORICINE! Au iesit delicioase si tare m-am mandrit cu ele, desi sora mea a fost cea care a supervizat operatiunea.

Cum a inceput aceasta aventura culinara? Sora mea a nascut de curand si are mare grija ce mananca, asa ca am vrut sa o ajut intr-un weekend. Ii era pofta de ceva dulce, dar nu mananca decat preparate facute in casa, cu zahar putin spre deloc, si incearca sa foloseasca pe cat posibil doar alimente sanatoase. Asa ca aceste pancakes á la Jamie Oliver sunt ideale daca esti la dieta, caci nu contin zahar, si in loc de faina alba am optat pentru faina de secara.

De ce ingrediente ai nevoie

Daca nu esti obisnuita sa gatesti, ai nevoie de un cantar de bucatarie, pentru ca pe mine, spre exemplu, cantitatile din retete ma pun mereu in dificultate. Lista de ingrediente contine: 4 oua, 115 g faina de secara, 1 praf de copt, 140 ml lapte, 1 plic de sare, 1 esenta de vanilie. In loc de creme si nutella, am optat pentru banane, fructe de padure, sirop de agave, gem bio sau miere de albine.

Cum procedezi

Ai nevoie de doua boluri, in care sa separi albusurile de galbenuri. Mixeaza galbenusurile aproximativ cinci minute, crescand treptat viteza, si apoi toarna putin cate putin din lapte, pana il incorporezi pe tot. Amesteca faina de secara cu praful de copt si apoi pune cate putin peste compozitie. Dupa ce ai terminat, mixeaza albusurile si apoi adauga cate o lingura cu albusuri peste compozitia cu galbenusuri. Adauga sarea si esenta de vanilie, apoi omogenizeaza bine ingredientele.

In experimentele mele anterioare, a fost un dezastru capitolul in care nu reuseam sa intorc clatitele pe ambele parti in tigaie. Am constatat insa ca de aceasta data nu am avut nicio problema. Am pus o tigaie de teflon pe foc si, fara sa ma folosesc de ulei sau unt, am turnat cam un sfert de polonic din compozitia de clatite. Cand clatita a inceput sa formeze gauri sau bule, am dezlipit-o putin pe margine cu furculita si apoi am intors-o cu o paleta de lemn. Dupa prima clatita ajunsa in siguranta pe farfurie, am prins incredere si am reusit sa le termin cu bine pe toate. In functie de cat de groase le faci, ies pana in 10 clatite. Daca le vrei mai groase, poti sa mai adaugi faina. Clatitele americane astfel preparate sunt satioase si foarte bune la gust, chiar daca nu au zahar in compozitie.

Pofta buna!:)

Citeste si: Cel mai bun mic dejun: clatite cu banane si iaurt!

Foto: Guliver