Cum toamna si-a facut aparitia de ceva vreme, iar totul in jurul nostru este intr-o continua transformare, incepand cu frunzele care se ingalbenesc si cad, pana la scaderile bruste de temperatura, este necesar sa ne adaptam atat corpul, cat si mintea la capriciile noului sezon. Aceste pozitii yoga pentru astenia de toamna sunt perfecte pentru a stimula sistemul imunitar!

Iti vine sa crezi sau nu, conexiunea cu natura – atat fizica, cat si spirituala – reprezinta cel mai bun lucru pe care il poti face de-a lungul sezonului rece pentru a preveni neplacerile cauzate de astenie.

Andreea Lada, instructor yoga la Scoala Iubirii, ne spune cum sa ne imbunatatim starea fizica si spirituala in vederea tratarii asteniei de toamna cu ajutorul practicilor yoga.

Cum iti recapeti starea de bine

Daca in ultimul timp te simti irascibila, nervoasa, ai probleme de concentrare, iar oasele si articulatiile nu sunt in cea mai buna forma si, pe langa toate acestea, pielea ta a devenit uscata si deshidratata, inseamna ca te confrunti cu un mic dezechilibru „Vata”. De aceea, este momentul sa faci o schimbare in stilul de viata pentru a-ti recapata energiile pierdute odata cu sezonul rece. Este recomandat sa iti acorzi mai mult timp, sa iti adaptezi regimul alimentar in functie de nevoi si sa incerci cateva pozitii yoga pentru astenia de toamna. Include in rutina ta zilnica miscari care includ intinderi ce permit corpului si mintii sa se relaxeze, pozitii verticale cu ajutorul carora toxinele sunt eliberate din organism, iar corpul isi recapata echilibrul interior. Te ajuta si cateva exercitii de respiratie si meditatie care iti confera o stare de liniste si de eliberare atat fizica, cat si mentala.

De ce te simti lipsita de energie in aceasta perioada a anului

Potrivit Ayurvedei – stiinta inrudita cu Yoga – exista trei tipuri primare de „dosha” sau energii. La fel cum fiecare persoana are o „dosha” care predomina, fiecare sezon este, de asemenea, caracterizat de una dintre cele trei „dosha”. „Vata“ este caracteristica sezonului rece. Aceasta guverneaza miscarea corpului, precum si activitatea sistemului nervos. Este caracterizata de uscaciune, duritate, transformare, miscare si este compusa din elemente de aer si spatiu. Datorita asocierii cu sistemul nervos, caracteristicile sale sunt adesea reflectate si in sanatatea mintala.

Cu abundenta energiei „Vata”, care circula in timpul sezonului de toamna, corpurile si mintile noastre pot deveni coplesite și neechilibrate. Chiar daca nu putem schimba fluctuatiile climatice, putem totusi sa ne mentinem echilibrul intern prin schimbarea stilului de viata, astfel incat sa contracareze energia predominanta a „Vatei”. Cum putem face asta? Prin practicarea unor pozitii yoga pentru astenia de toamna, prin alegerea corespunzatoare a alimentatiei, si, in general, printr-un stil de viata opus „Vatei Dosha”.

5 pozitii yoga pentru astenia de toamna

1. Pozitia clestelui (Padahastasana). Stand jos, te apleci in fata si iti prinzi degetele mari de la picioare cu degetele aratator, mijlociu si mare, apropiind cat mai mult capul si pieptul de genunchi.
2. Triunghiul (Trikonasana). Departeaza picioarele in lateral, cu talpile paralele, apoi rasuceste mai intai talpa dreapta catre exterior. Ridica bratele in lateral, la nivelul umerilor si pe expiratie apleaca trunchiul spre dreapta, astfel incat bratul stang sa fie perpendicular cu tavanul, iar bratul drept perpendicular cu podeaua.
3. Pozitia camilei (Ushtrasana). Asaza-te in genunchi, cu calcaiele si genunchii usor departati, apleaca-te pe spate si atinge-ti calcaiele cu mainile, in timp ce privesti in tavan, iar abdomenul se misca in exterior.
4. Pozitia copacului (Vrikshasana). Din picioare, cu soldurile departate, lasa-ti toata greutatea corpului pe piciorul drept. Indoaie genunchiul stang si lipeste-ti talpa piciorului de interiorul coapsei, imediat sub genunchi.
5. Pozitia Razboinicului (Virabhadrasana). Din pozitia ridicat, departeaza picioarele la o distanta confortabila. Fandeaza piciorul drept in lateral pana formeaza un unghi de 90 de grade cu solul, iar piciorul stang intinde-l. Ridica bratele, cu palmele in jos, paralel cu solul. Intoarce capul in aceeasi directie cu piciorul indoit.

Daca iti place articolul cu pozitii yoga pentru astenia de toamna. Recastiga-ti echilibrul!, citeste si: Cum te relaxezi inainte de culcare: tehnici yoga de calmare.

Foto: Guliver