6 obiceiuri care te ingrasa inainte de ora de culcare.

Gustarile tarzii, nesomnul si uitatul pe telefon pana tarziu sunt obiceiuri care te ingrasa. Si alte lucruri iti pot afecta silueta, dar cele pe care le faci inainte de culcare sunt grave!

Daca te urci pe cantar si vezi cum creste numarul kilogramelor, dar nu iti dai seama de ce, “rutina de seara” ar putea fi raspunsul. Sunt mai multe obiceiuri care te ingrasa, dar cele de seara sunt cele mai periculoase, scriu cei de la Womenshealthmag.com.

6 obiceiuri care te ingrasa

1. Nu socotesti caloriile din gustarile de seara

Te inteleg daca nu concepi sa te uiti la serialul tau favorit fara sa ai un bol cu popcorn in mana. Dar macar tine cont de caloriile din ele si analizeaza cat reprezinta ele din totalul zilei. Daca iei o cina foarte consistenta si apoi, inainte de culcare, mananci si un bol mare cu inghetata, normal ca te ingrasi! Daca tot ai de gand sa iei o gustare seara tarziu, macar redu portiile de mancare de peste zi sau fa mai mult sport!

2. Mananci inconstient in fata televizorului

Exista cercetari care arata ca mancatul inconstient in fata televizorului te face sa mananci mai mult. Chiar daca alegi gustari sanatoase, tot trebuie sa fii atenta la marimea portiilor. Chiar si morcovii au calorii. Asa ca, daca mananci prea multi, chiar si de acolo vei aduna niste calorii. Ca sa eviti aceste obiceiuri care te ingrasa, masoara-ti portia inainte de a te aseza pe canapea si a porni filmul preferat. In felul acesta, poti sa detii controlul a ceea ce mananci. Cand termini, te opresti!

3. Un pahar de vin inainte de culcare

Alcoolul abunda in calorii. Dar nu e numai asta. Ci si faptul ca un pahar de vin inainte de culcare iti poate strica ritmul circadian. E posibil sa te apuce 1 noaptea invartindu-te prin casa, fara sa iti fie pic de somn. Pe de alta parte, lipsa somnului interfereaza cu hormonii care produc senzatia de foame. Si, deci, vei manca mai mult (si mai nesanatos). Asa ca, da, consumul de alcool poate fi incadrat la obiceiuri care te ingrasa, mai ales daca il bei inainte de culcare.

4. Iti verifici telefonul inainte de culcare

Telefonul, tableta sau laptopul sunt tentante daca le tii langa pat. Cel mai bine e sa le abandonezi cu o ora inainte de culcare. Si, mai ales, nu tine televizorul in dormitor! Lumina de la televizor sau alte surse de lumina iti afecteaza somnul. Iar cand vrei sa slabesti, e important sa dormi destul!

5. Vrei sa dormi mai putin

Cei mai multi oameni au nevoie de sapte-opt ore de somn pe noapte. Dar cei mai multi dorm mai putin. Poate ti se pare important sa faci tot felul de lucruri, sa fii activa si, prin urmare, alegi sa dormi mai putin, ca sa ai timp pentru altele. Dar lipsa de somn face parte din cele mai grave obiceiuri care te ingrasa. Un studiu realizat la Universitatea Harvard a aratat ca femeile care dorm cinci ore pe noapte au sanse cu 30% mai mari de a lua in greutate.

6. Pui alarma prea tarziu

Daca iti pui alarma sa sune prea tarziu, nu mai ai timp sa mananci micul dejun. Si asta, de cele mai multe ori, inseamna ca mananci ceva nesanatos in drum spre job sau ca sari peste micul dejun si vei manca ceva mai nesanatos la pranz. Un mic dejun sanatos, bogat in proteine, te poate scapa de multe batai de cap si te poate ajuta sa slabesti!

FOTO: Guliver

Citeste si: Somn profund. Cele 8 alimente care te ajuta sa dormi bine.