Florile, martisoarele si dulciurile sunt in top 3 cele mai cautate cadouri de 1 si 8 martie de romani. Afla si alte date interesante dintr-un studiu CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare si Consultanta in februarie 2015!

Cand vine vorba de cadouri de 1 martie sau 8 martie, nu trebuie sa te straduiesti sa fii din cale afara de inventiva. Reteta clasica: martisoare, flori sau dulciuri nu da niciodata gres.

Si pentru ca am fost curioase sa aflam spre ce se orienteaza majoritatea romanilor am luat la analizat un studiu realizat de Exact Cercetare si Consultanta.

Statistici interesante despre cadouri de 1 si 8 martie

89% dintre romanii intervievati care locuiesc in mediul urban au spus ca vor darui martisoare, 86% au preferat varianta flori si 71% au ales dulciurile. Cei din cea de-a treia categorie  care au ales dulciurile se vor orienta catre bomboane de ciocolata, praline si tablete de ciocolata. Cei care vor sa fie si mai personali iau in calcul ideea unor dulciuri facute in casa. 1 din 3 persoane intentioneaza sa faca asta, iar 1 din 5 persoane vor merge pe varianta Bio.

Diferente interesante intre barbati si femei

Spre deosebire de femei, barbatii intentioneaza sa cheltuiasca mai multi bani pe cadouri de 1 si 8 martie. 22% mentioneaza un buget intre 70 si 100 de lei (cu 7% peste procentul din randul femeilor).

Dulciurile de casa sunt pe val in 2015

O alta diferenta intre sexe este si cand vine vorba de locul de unde vor cumpara respectivele dulciuri. Femeile prefera hypermarketul (53% vs. 43% barbati), in timp ce barbatii aleg sa mearga intr-un supermarket mai apropiat de casa (46% vs. 33% femei).

Chestionati in legatura cu persoanele pentru care intentioneaza sa cumpere cadouri, barbatii au mai intai de toate grija de sotie/partenera (84%) si de mama / soacra (81%). Colegele sunt luate in calcul de numai 49% dintre barbati. Mama / soacra se regaseste pe lista prioritătilor si in cazul femeilor (87%), aceasta fiind urmata de prietena (58%) si de colega (42%).

Tinerii intentioneaza sa ofere cadouri mamelor/soacrelor (95%), amicelor (58%), colegelor (50%) si bunicelor (45%). Odata cu inaintarea in varsta, scade insa procentul persoanelor care intentioneaza sa ofere cadouri si se schimba si ierarhia destinatarilor. Astfel, cei cu varste cuprinse intre 40-60 de ani intentioneaza sa ofere un cadou mamei/soacrei in procent de 69%, sotiei/partenerei in procent de 59%, iar fiicei/fiicelor in procent de 56%.

Studiul vizeaza valul de februarie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventa lunara de Exact Cercetare si Consultanta. Studiul a fost facut pe persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban si utilizatoare de internet. Volumul esantionului a fost de 1018 respondenti, dintre care 883 intentioneaza sa ofere cadouri de 1 si 8 martie si 627 intentioneaza sa cumpere dulciuri cu aceste ocazii. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti, chestionarul fiind administrat via internet.

Foto: Thinkstock