cate ore ar trebui sa dormi pe noapte

Tu stii cate ore ar trebui sa dormi pe noapte ca sa te simti in forma a doua zi? Desi cele mai multe studii si specialisti spun ca avem nevoie de opt ore de somn, o noua cercetare releva altceva.

Numarul ideal de ore de somn pe noapte pentru femei este de sapte ore si 40 de minute, iar pentru barbati, este de sapte ore si 20 de minute.

Aceasta este concluzia unui studiu, publicat in revista americana Sleep, facut pe 1.875 de femei si 1.885 de barbati, si citat de revista Time.

Participantilor li s-a monitorizat cantitatea si calitatea somnului in fiecare noapte, eventualele probleme cu somnul, starea pe care au avut-o a doua zi (cat de obositi s-au simtit).

Cate ore ar trebui sa dormi pe noapte si alte concluzii interesante

Cercetatorii au analizat insa si numarul de zile libere pe care fiecare participant si le-a luat de-a lungul studiului. Rezultatele au aratat ca cei care si-au luat cele mai putine zile libere au dormit, in medie, sapte ore si 40 de minute pe noapte (pentru femei) si sapte ore si 20 de minute (pentru barbati) pe noapte.

Cercetatorii au mai ajuns si la alte concluzii interesante: s-a descoperit ca barbatii participanti la studiu recurgeau la pastile pentru somn mult mai des si dormeau mult mai prost decat femeile; in cazul femeilor, insa, s-a descoperit ca schimbarea anotimpurilor le impacteaza calitatea somnului.

Acest studiu vine sa sustina cercetarile anterioare care spun ca numarul magic al orelor de somn este undeva intre cinci si noua ore pe noapte. Dar nu doar cantitatea conteaza. S-a dovedit ca o calitate proasta a somnului duce la o afectiune numita betia somnului – care se manifesta printr-o stare de confuzie imediat dupa trezire, caracterizata prin vorbire incetinita, confuzie, memorie slaba.

Daca ai probleme cu somnul, ia in considerare urmatoarele lucruri:

1. Mananca inainte de somn macar unul dintre aceste alimente: lapte de soia, cirese, ton, cereale, porumb dulce, orez sau bea ceai. Contin substante care te calmeaza si care induc somnul! Atentie, insa! Nu manca chiar inainte sa te culci fiindca digestia ingreunata poate fi si ea o cauza a problemelor cu somnul.

2. Fa yoga! Yoga te relaxeaza si alunga stresul si incordarea de peste zi! Nu e de mirare ca te ajuta sa si dormi mai bine! Iata trei exercitii de yoga pe care le poti face seara ca sa te ajute sa dormi.

3. Aranjaza-ti dormitul astfel incat sa ti se faca somn! Fa intuneric in dormitor – sursele de lumina alunga somnul, stinge orice aparat electronic pe care il tii in dormitor sau, daca se poate, scapa de el – inclusiv de telefonul mobil, pastreaza o temperatura mai mica in dormitor decat iti e confortabil – desi poate parea dificil sa dormi intr-un dormitor racoros, de fapt, te ajuta sa te odihnesti mult mai bine!

Problemele cu somnul duc la probleme de sanatate foarte serioase!!!

Foto: Guliver