Social media a inceput din dorinta de a arata lumii ce facem, fiecare dintre noi. Dar extinderea retelelor de socializare si diversificarea lor a dus la aparitia unor persoanje care fac bani din asta. Iar bloggerii de moda sunt unii dintre cei mai bine platiti din “afacerea” Instagram.

Bloggerii de moda sunt o sursa de inspiratie, idei si sfaturi. In plus, viata reala nu poate fi mai glamuroasa si mai atragatoare decat cea afisata pe Instagram de bloggerii de moda. Fie ca publica fotografii care sa promoveze anumite branduri de haine sau ca vor sa te inspire cu un anumit stil vestimentar, bloggerii sunt isteti si au ajuns sa faca multi bani din “afacerea” social media.

Monetizarea blogurilor de moda a produs iritare in industria modei. Un director de la revista Vogue s-a plans chiar ca acestia omoara industria fashion si “vestesc moartea stilului”. Dar bloggerii de moda fac afaceri prin social media. Totul e despre bani.

Cat castiga bloggerii de moda

Mashable.com a stat de vorba cu purtatorul de cuvant al Influencer Marketing Agency – o agentie americana care stabileste ce bloggeri si vloggeri sunt potriviti pentru promovarea anumitor branduri – ca sa afle cat castiga bloggerii de fashion prin intermediul Instagram. Sumele castigate de fiecare blogger per postare pe Instagram depind in mod direct de audienta la care brandul vrea sa ajunga si de platforma pe care bloggerul se face vizibil.

yesterday in Cannes

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on

O persoana pasionata de moda care este influenta pe Instagram in Statele Unite poate castiga de la 110 de dolari la 11.000 de dolari pentru promovarea unui continut pe care il creaza in colaborare cu brandul. De exemplu, o bloggerita de fashion si lifestyle din SUA a castigat, avand 1,3 milioane de urmaritori pe Instagram, 6.000 de dolari.

Vedetele au alte tarife

Un alt brand a platit cu 20.000 de dolari o celebritate TV ca sa publice pe Twitter si Instagram o serie de fotografii cu brandul. Un om influent in social media care are mai mult de un million de urmaritori poate castiga intre 6.000 de dolari si 24.000 de dolari per postare.

O vedeta cum este Kim Kardashian poate castiga chiar si o suma formata din sase cifre. La inceputul acestui an, un expert in marketing a declarant ca familia Kardashian castiga sute de mii de dolari din postarile pe Instagram.

Paris Squad

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

De exemplu, o postare despre cosmetice, machiaj, haine sau muzica – lucruri pe care Kim Kardashian le posteaza in mod frecvent – costa cam 400.000 de euro, a spus acelasi specialist.

FOTO: Guliver

Citeste si: 20 cei mai influenti bloggeri de moda, in 2016.