In urma cu 5 ani, industria modei isi lua adio de la unul dintre cei mai mari creatori de moda ai tuturor timpurilor: Alexander McQueen. Ultimul sau show, Plato's Atlantis, a ramas in istorie.

In urma cu 5 ani, pe 11 februarie 2010, lumea modei era devastata de vestea mortii unuia dintre cei mai vizionari creatori de moda din toate timpurile.

Alexander McQueen disparea, pe neasteptate, la doar 41 de ani. Dupa primele momente de perplexitate si dupa consumarea, inevitabila, a detaliilor tabloide, numele ilustre ale fashionului aveau sa-si canalizeze atentia catre viitor. Si catre locul gol ramas in peisajul unei industrii zbuciumate deja de criza.

Cei 5 ani trecuti de atunci au demonstrat ca McQueen isi merita locul in galeria celor mai mari creatori de moda. Mostenirea sa nu a fost niciodata in pericol. Avea sa ramana in amintirea celor care i-au iubit creatiile si au fost fascinati de universul sau. In marile muzee de moda ale lumii. In paginile celor mai citite reviste fashion. In colectiile marilor consumatoare de moda de pretutindeni. In inregistrarile show-urilor sale remarcabile.

Si, nu in ultimul rand, in spiritul casei care continua sa ii poarte numele si sa ofere industriei modei, in fiecare sezon, cate o frantura din viziunea lui Alexander McQueen. De data aceasta, sub directia celei care a preluat postul de director de creatie, Sarah Burton.

De ce a fost McQueen unul dintre cei mai vizionari creatori de moda

Pentru ca piesele sale vestimentare au demonstrat mereu o maiestrie aparte, mai aproape de couture decat de pret-a-porter. Pentru ca femeile imbracate de McQueen au avut totdeauna forta si alura unor personaje.

Ultimul show Alexander McQueen, Plato’s Atlantis, a avut loc in octombrie 2009 

Pentru ca a folosit moda, mai mult decat majoritatea designerilor, ca pe un limbaj de comunicare, de parodie si de educare. Pentru ca a transformat show-ul de moda intr-un spectacol multimedia, la care orice fashion editor din lume a visat sa ajunga macar o data in viata.

Ultima sa prezentare, Plato’s Atlantis, din octombrie 2009 de la Paris Fashion Week, a ramas in istorie atat pentru siluetele suprarealiste cat si gratie show-ului fabulos. O intalnire speciala intre muzica, moda si robotica. Show-ul colectiei de primavara vara 2010 a impins moda dincolo de granitele ei traditionale, catre tehnologie si ceea ce urma sa faca aceasta din industria de entertaining.

Lansarea, in cadrul showului, a piesei Bad Romance (Lady Gaga), eveniment anuntat cu doar 30 de minute inainte de inceperea prezentarii pe contul de Twitter al cantaretei, marca inceputul unei noi epoci pentru fenomenul fashion.

Astazi, dupa 5 ani, vedem zilnic pe bloguri, in magazine, pe platformele de shopping online, ca piesele vestimentare au devenit, asa cum le vedea McQueen, mai mult o stare de spirit decat o alegere utilitara.