Pana acum, simbolul de pe Facebook care iti arata ca cineva ti-a trimis o cerere de prietenie prezenta o silueta masculina si una feminina, care statea in spatele lui. De acum incolo, silueta feminina va sta in fata, potrivit TheVerge.com

Design managerul Facebook Caitlin Winner spune ca schimbarea a aparut dupa ce ea a observat ca barbatul din simbolul grafic era prezentat intr-un fel simetric, femeia avea o denivelare pe umar sau „a chip on her shoulder”. Aceasta expresie din limba engleza presupune ca femeia avea „frustrari”.

Hairstyle nou pentru simbolul de pe Facebook

Iar denivelarea din silueta era prezenta acolo doar pentru ca in acel loc trebuia inserata silueta masculina. Winner a fost deranjata de aerul misogin al designului si atunci s-a decis sa il schimbe. Daca tot a ajuns acolo, a mai modificat si hairstyle-ul personajului feminin, care, potrivit spuselor ei, pana atunci arata ca o „casca de darth Vader”. Initial a incercat sa foloseasca o coada in varful capului, par lung, par cret, dar pana la urma s-a hotarat ca cel mai bun look pentru personaj este o frizura de tip bob.

Iconita Friends de la Facebook inainte si dupa

Dupa ce a terminat cu silueta feminina, Winner a observat ca „in comparatie cu noua femeie, vechea silueta masculina parea rigida si expirata”. Asa ca i-a oferit si lui o schimbare de aspect. I-a netezit parul si i-a remodelat umerii. In acel moment a realizat ca exista multe locuri pe Facebook in care butoanele de actiuni, precum cel de trimis o cerere de prietenie, reprezinta doar o silueta masculina si Winner s-a decis sa contureze si o silueta feminina.

O decizie anti-misoginie

„Sunt o femeie educata la un colegiu traditional pentru femei si mi-a fost greu sa nu vad ca la simbolul vechi, femeia statea la modul literal in umbra barbatului si nu era intr-o pozitie de a se sprijini”. Sprijinitul sau „lean in” se refera la bestsellerul lui Sheryl Sandberg, COO la Facebook, despre emanciparea feminina.

„Ideea mea initiala a fost sa desenez o silueta dubla care sa prezinte doua persoane, fara o linie care sa-i delimiteze si sa arate care dintre ei sta in fata. Zeci de schite mai tarziu, am abandonat aceasta idee, pentru ca iconita arata ca un animal mistic cu doua capete. Am pus personajul feminin, putin mai mic, in fata celui masculin”, a explicat Winner.

Citeste si: “Ce spun postarile de pe Facebook despre tine

Foto: Medium.com/Caitlin Winner