Cand simti nevoia sa te relaxezi profund, intinde-ti salteluta de yoga in casa si fa yoga 15-20 de minute! Iti recomandam tehnica salutul soarelui, o succesiune de 12 exercitii simple de yoga.

Tehnica salutul soarelui e minunata mai ales dupa o zi lunga in care ai stat 8 ore pe scaun la birou. Te ajuta sa-ti destinzi musculatura amortita si sa te conectezi cu propria respiratie si cu momentul prezent.

Si crede-ma ca dupa o zi stresanta, tehnica salutul soarelui din yoga face minuni si vizavi de psihic: calmeaza mintea agitata, induce relaxarea si te pregateste pentru un somn odihnitor.

Daca n-ai mai exersat pana acum tehnica salutul soarelui, e bine de stiut ca o poti face singura si acasa, nu trebuie neaparat sa mergi la un curs. Urmeaza instructiunile de mai jos!

Tehnica salutul soarelui – Tips: Daca n-ai mai facut sport de ceva vreme, e indicat sa faci cateva exercitii de stretching inainte de yoga ca sa-ti incalzesti corpul si sa te relaxezi mai usor.

Tehnica salutul soarelui: instructiuni pentru acasa

1. Tehnica salutul soarelui incepe stand in picioare. Adu-ti mainile la piept in pozitie de rugaciune si inchide ochii ca sa te concentrezi pe respiratie. Preseaza usor palmele si lasa umerii relaxati.

2. Inspira si expira de 3 pana la 5 ori. Pe ultima inhalare a aerului, ridica simultan mainile deasupra capului. Intinde-te cat de mult poti si uita-te in sus la degete.

3. Expira si coboara trunchiul spre fata, pana ce ajungi cu palmele pe podea. Tine genunchii intinsi cat poti si nu ii flexa. Daca nu reusesti sa pui palmele pe sol, nu te forta, il poti atinge si cu varfurile degetelor.

Poti exersa tehnica salutul soarelui si dimineata ca sa-ti revigorezi corpul!

4. Inspira si du piciorul stang in fata, dintr-o singura miscare. Indoie genunchiul stang si du piciorul drept in spate. Pune palmele de-o parte si de alta a corpului, pe podea. Incearca sa-ti gasesti echilibrul si sa mentii postura 1 minut.

5. Muta piciorul stang inapoi langa dreptul si ridica soldurile si picioarele de pe sol, sprijinindu-te in degetele de la picioare si in maini. Coatele trebuie sa fie bine intinse.

6. Lasa-te din nou pe sol, cu tot corpul, dar ai grija ca abomenul sa nu atinga solul.

Tehnica salutul soarelui in 12 pasi simpli

7. Inspira, intinde picioarele in spate si ridica trunchiul si umerii, stand pe palme. Tine capul sus.

8. Revino cu trunchiul si umerii in pozitie verticala si apoi ridica-ti bazinul si intinde-ti genunchii. Indoie coatele si tine capul scos dintre umeri – stai in pozitia cainelui. Mentine postura timp de 5 inspirari/expirari. Pe ultima expirare, coboara la sol genunchii.

9. Inspira si du piciorul drept in fata. Indoie genunchiul drept si du piciorul stang in spate. Pune palmele de-o parte si de alta a corpului, pe podea. Incearca sa-ti gasesti echilibrul si sa mentii postura 1 minut.

10. Iesi din aceasta pozitie, punand palmele pe sol si aducand piciorul stang in fata. Ridica-te usor in picioare, indreptand genunchii si continuand sa tii palmele pe sol si fata lipita de genunchi.

11. Inspira si uneste-ti palmele deasupra capului, in pozitia Muntelui.

12. Expira si adu-ti mainile la piept in pozitia initiala de rugaciune. Ridica barbia din piept.

Foto: Guliver