Petrecerile de final de an sunt pe lista de prioritati in aceasta perioada si foarte multe persoane au o agenda sociala destul de incarcata. Cu toate ca este placut sa participi la foarte multe intalniri si evenimente, exista riscul sa te extenuezi sau sa te confrunti cu unele probleme de sanatate, scrie sofeminine.co.uk. 

Daca vrei sa te bucuri din plin de aceasta perioada, ai la dispozitie opt trucuri care te ajuta sa nu te extenuezi la petrecerile de final de an. Renunta la stres, griji si anxietate si profita la maximum de timpul pe care il ai la dispozitie pentru a te distra alaturi de prieteni si colegi.

Petrecerile de final de an nu trebuie sa te extenueze si nici sa iti provoace neplaceri, asa ca aceste opt trucuri simple iti vin in ajutor!

Petrecerile de final de an: 8 trucuri ca sa le faci fata cu brio

1. Incearca sa stai cateva ore afara

Chiar daca petrecerile de final de an sunt destul de extenuante, este bine sa iti organizezi timpul si sa incerci sa te bucuri mai mult de lumina zilei. Cateva ore petrecute in aer liber te pot ajuta sa ai o dispozitie mai buna. Evita sa desfasori activitati numai in casa si nu ezita sa organizezi si cateva activitati care te ajuta sa ai mai multa energie sau care te ajuta sa te motivezi. Poti sa schiezi, sa patinezi, sa faci o excursie la munte sau sa te plimbi.

2. Evita sa faci sport in exces

Sportul te ajuta sa fii in cea mai buna forma fizica si psihica, insa nu este recomandat sa te extenuezi. Desi este recomandat sa mergi la sala sau sa faci cateva exercitii acasa, incearca sa iti faci un program cat mai lejer. Cateva minute de exercitii te pot ajuta sa fii intr-o forma mai buna, dar fara sa iti pui in pericol sanatatea.

3. Renunta la alcool

Petrecerile de final de an nu trebuie sa fie un motiv pentru a consuma mai mult alcool, asa ca poti sa renunti la bauturile care iti pot provoca greata sau dureri de cap. In schimb, poti sa optezi pentru un cocktail pe baza de fructe sau pentru bauturi care nu iti pun in pericol sanatatea.

4. Elimina mancarea de tip junk food din alimentatia ta

Potrivit medicilor, exista o tendinta generala de a consuma mai multa mancare de tip junk food in sezonul rece, asa ca nu ar trebui sa te simti vinovata daca vrei dulciuri sau alimente procesate. Cu toate acestea, daca nu vrei sa ai probleme de sanatate, este important sa consumi mai multe fructe si legume.

5. O zi de concediu te poate ajuta sa te relaxezi

Nu trebuie sa fie o regula generala ca toata lumea sa aiba concediu in aceeasi perioada, asa ca nu ezita sa iti rezervi o zi doar pentru relaxare. Desigur, depinde si de activitatea pe care o desfasori sau de colectivul din care faci parte, insa nu ar trebui sa fie o problema daca iti doresti sa iti iei o zi libera atunci cand te simti obosita, chiar daca e in mijlocul saptamanii.

6. Igiena trebuie sa fie pe primul loc

In sezonul rece este foarte usor sa te imbolnavesti, mai ales daca folosesti transportul in comun sau daca frecventezi foarte multe locuri. Este esential sa ai mereu la tine un pachet cu servetele umede si un gel antibacterian. Curata bine laptopul si biroul si incearca sa nu intri in contact cu persoanele care se confrunta cu raceli sau gripe.

7. Renunta la suplimentele alimentare

Suplimentele alimentare sunt un substitut in cazul in care nu faci suficient sport sau nu ai o alimentatie sanatoasa, insa medicii sunt de parere ca ar trebui sa renunti la ele si pur si simplu sa incepi sa mananci corect. Poti sa faci cateva schimbari minore in stilul de viata, dar care te vor ajuta sa fii in cea mai buna forma in sezonul rece.

8. Mergi la un control de rutina

Daca simti ca esti complet lipsita de energie si nu reusesti sa te pui pe picioare, nu exclude varianta sa mergi la un control medical de rutina. Discuta cu medicul tau ce probleme ai si incearca sa tii cont de sfaturile pe care le primesti. In plus, in sezonul rece exista un risc mai mare sa te confrunti cu iritatii, inflamatii sau probleme intime, asa ca este important sa pui sanatatea pe primul loc.

Daca ti-a placut articolul cu opt trucuri care te ajuta sa nu te extenuezi la petrecerile de final de an, iata si un articol cu smoothie-uri care te ajuta sa iti redobandesti energia dupa petrecere!

Foto: Guliver