A venit timpul sa-ti faci lista cu rezolutii pentru 2016. Asaza-te confortabil si pune pe foaie toate visurile tale marete, dar nu uita sa treci printre randuri si cum le poti indeplini. Secretul sa bifezi cat mai multe rezolutii este sa fii sanatoasa. Acum ca ti-ai amintit ce ai de facut, completeaza lista, astfel incat sanatatea sa fie prioritara.

Obiceiul imprumutat cu succes de la vecinii nostri de peste Ocean a prins foarte bine si la noi. Ne place sa ne facem planuri si sa visam cu ochii deschisi. Printre cele mai intalnite rezolutii pentru 2016 sunt renuntul la fumat, pierderea catorva kilograme, calatoriile. Ca sa le duci la bun sfarsit, inarmeaza-te cu ambitie. Obstacolele sunt la orice pas!

Rezolutii pentru 2016 – Sa slabesti

Pe loc fruntas in topul rezolutiilor din toate timpurile se afla dorinta de a slabi, deci nu esti singura. Daca nu vrei sa fie o rezolutie de tipul „misiune imposibila“, incearca sa nu te astepti la succesul venit peste noapte si fara efort.

Alcatuieste un plan de atac impotriva kilogramelor, tine un jurnal de dieta, fa miscare si vei reusi.

Sa-ti vezi mai des prietenii

Te-ai indepartat de prieteni si chiar de membrii familiei si asta te afecteaza? Cercetatorii au descoperit ca socializarea este un obicei benefic pentru sanatate.

Stabileste intalniri si recastiga atentia apropiatilor tai. Studiile in domeniu au mai scos la iveala ca cei care petrec timp cu familia si prietenii traiesc mai mult.

Sa renunti la fumat

Ti-e teama ca ai cedat de atatea ori? Nu te descuraja inainte de a mai incerca. Ambitia este cheia reusitei in tot ceea ce iti propui.

Vorbeste cu o persoana care a renuntat la tutun si te vei convinge ca tentativele dese de a renunta la fumat te pot duce pe culmile succesului.

Sa faci economii

In primul rand, scapa de datorii si apoi incearca sa-ti faci un cont de rezerva cu economii. Cum? Adopta un stil de viata mai sanatos. De exemplu, poti inlocui cateva zile mersul la serviciu cu masina cu metroul sau cu alte mijloace de transport.

Si cand e vreme buna, mergi cu bicicleta, e si mai ieftin. Daca iti faci abonament la sala degeaba, si nu apuci sa mergi nici de patru ori pe luna, renunta la el. Poti face exercitii si acasa ori poti alerga cateva zeci de minute in parc. E mai eficient si nu te costa nimic.

Sa nu te mai stresezi

Nu lasa stresul sa te doboare. Suna dramatic, stiu, dar poate fi adevarat. Stresul este un inamic tacut, care poate sa provoace o multime de probleme de sanatate, cum sunt insomnia, depresia, obezitatea, bolile de inima si altele.

Renunta sa muncesti mult peste program, sa dormi cat mai putin, sa te alimentezi prost. Toate acestea favorizeaza aparitia stresului si, odata instalat in viata ta, cu greu mai scapi de el.

Sa-i ajuti pe altii

Tindem sa ne gandim ca fericirea noastra tine de ce putem noi sa facem pentru noi, insa nu este asa. Putem sa ne simtim implinite si cand ajutam pe altii.

Bucuria ca facem pe altii fericiti macar pentru o secunda ne ajuta sa fim mai sanatoase.

Un studiu efectuat in anul 2010 a aratat ca oamenii care experimenteaza emotii pozitive sunt mai feriti de atacurile de cord si de a dezvolta boli de inima.

Sa faci o alta specializare

Nu conteaza ca ai terminat facultatea de mult timp, cand vine vorba de a invata ceva nou. Oricand este un timp potrivit pentru a asimila informatii noi.

Daca ai nevoie sa te specializezi intr-un nou domeniu pentru serviciu, fa-o, fara sa stai pe ganduri. Daca vrei sa inveti si altceva, pentru tine, pentru viitorul tau, te felicit! Vei vedea ca invatatul va aduce multe beneficii atat sanatatii, cat si carierei.

Sa renunti la alcool

Chiar daca nu se pune problema de exagerat in aceasta privinta, iti doresti sa reduci sau chiar sa renunti la acest viciu. O decizie cum nu se poate mai sanatoasa. Alcoolul are calorii multe si produce numeroase reactii adverse, daca nu este consumat moderat. E adevarat ca un pahar de vin relaxeaza si este bun pentru sanatate, datorita continutului de antioxidanti, mai precis de resveratrol, dar pe termen lung si la modul general alcoolul nu-ti face niciun bine.

Sa te odihnesti mai mult

Dormi cel putin opt ore pe noapte, pentru ca odihna este cel mai bun medicament pentru sanatate. Noptile nedormite te pot expune unui risc crescut de a face diabet de tip II si de a suferi din cauza obezitatii.

Mai mult, daca dormi, dar somnul nu este de calitate, poti sufri din cauza pierderilor de memorie. Asa ca, daca ai putin timp liber si nu stii ce sa faci, dormi, fara sa te simti vinovata in niciun fel.

Sa calatoresti

Evadeaza din mrejele rutinei, oricand ai ocazia, pe alte taramuri. Schimbarile de peisaj fac bine sufletului si mintii. Ofera-ti mai des aceasta placere, chiar daca pleci in calatorii scurte, si vei vedea ca starea de spirit se va imbunatati considerabil.

Citeste si obiceiuri de Anul Nou: Cum faci fata listei de rezolutii

Foto: Guliver