Plimbarile in aer liber si intalnirile cu prietenele te scapa de stres.

Stresul e inevitabil in zilele noastre, mai ales cand traiesti in oras. Scapa de stres incercand aceste solutii dovedite stiintific.

O simpla discutie in contradictoriu cu seful sau o veste proasta de la un membru al familiei sunt de ajuns ca hormonii stresului sa o ia razna. Ai puterea sa iti revii. Si chiar rapid! Exista cateva solutii pe care le poti folosi si cu care poti scapa de stres.

De obicei, hormonii stresului te ajuta sa scapi din situatii-limita. Ei erau de mare ajutor in trecut, cand stresul era cauzat de situatii cu adevarat periculoase. De exemplu, cand un om era in pericol sa fie atacat de un animal salbatic si stresul il ajuta sa depaseasca situatii-limita. Acum, suntem stresati tot tot felul de motive marunte. Si stresul nu este de neglijat. Din cauza lui poti ajunge, in timp, la adevarate probleme medicale.

Dar, asa cum exista un raspuns la stres, exista si un raspuns de relaxare, scrie Huffingtonpost.com.

Iata 10 moduri dovedite ştiinţific care te pot scapa de stres:

1. Iesi la o plimbare de 10 minute

O plimbare te ajuta sa iti limpezesti mintea si iti creste nivelul de endorfine, care reduc stresul. Iesi la plimbare in parc sau intr-o zona cu verdeata.

2. Respira adanc

Exercitiile de respiratie te pot ajuta sa te relaxezi pentru ca iti forteaza corpul sa se simta ca atunci cand chiar esti relaxata. Trage aer adanc de cateva ori ca sa nu mai fii asa tensionata. Mai mult oxigen te va ajuta sa te calmezi.

3. Foloseste-ti imaginatia

Imaginatia ghidata este una dintre metodele prin care poti ajunge sa scapi de stres. Fa-te comoda si vizualizeaza un scenariu frumos. De exemplu, o vacanta pe care planuiesti sa o faci sau plaja ta preferata. Poti sa mergi mai departe decat atat: imagineaza-ti ca mergi cu liftul si ca la primul etaj urca actorul tau preferat.

4. Ia o gustare si bucura-te de ea

Conexiunea dintre creier si gust este uriasa. Un specialist de la o clinica din Columbia spune ca stomacul este un mediator al stresului. Ia o gustare care sa te sature si mananca fiind constienta de fiecare muscatura. Nu manca in fata calculatorului, ci intr-un loc linistit.

5. Cumpara-ti o planta

Plantele nu sunt bune doar de decor si ca sa iti purifice aerul din casa. Te pot ajuta sa scapi de stres. Cercetatorii au aflat ca simpla prezenta a unei plante poate induce o stare de relaxare.

6. Saruta-ti iubitul

Sarutul inlatura stresul si ajuta organismul sa elibereze endorfine. Un studiu realizat pe 2.000 de cupluri a demonstrat ca partenerii care se saruta numai cand fac sex sunt de opt ori mai stresati sau mai depresivi decat cei care se saruta de mai multe ori pe zi.

7. Intalneste-te cu cea mai buna prietena

Prietenele tale sunt amuzante. Si nu numai. Prezenta celei mai bune prietene te poate ajuta sa reduci producerea de cortizol, principalul hormon al stresului, potrivit unui studiu.

8. Ia o pauza de la tehnologie

Daca stai ore in sir in fata monitorului sau cu ochii in ecranul smartphone-ului esti mai stresata. Psihologii asociaza stresul cu perioadele lungi de timp petrecut folosind tot felul de gadgeturi. Cand esti la serviciu, ia pauze cat de des poti si ridica-te din fata monitorului. Acasa, inchide laptopul cu cel putin o ora inainte de culcare. In timpul liber, nu sta mereu pe telefon scriind mesaje. E stresant.

9. Mesteca guma

Un studiu din 2008 a aratat ca, daca mesteci guma, o sa respiri mai bine si scapi de anxietate. Guma de mestecat te ajuta sa scapi de stres in perioadele de multitasking.

10. Uita-te la un clip amuzant

O portie buna de ras e o tehnica de relaxare eficienta. Rasul te face sa inhalezi mai mult oxigen, iti stimuleaza inima, plamanii si muschii si elibereaza endorfine in creier. Rasul mai intai activeaza stresul pentru ca, mai apoi, sa il dezactiveze. Acest lucru te face, la final, sa te simti extrem de relaxata.

Acum ca ai aflat ce poti face ca sa scapi de stras, afla si cum sa faci Yoga savasana pentru relaxare. 

FOTO: istockphoto.com