De multe ori, dupa o zi nasoala la birou, nu ne gandim decat la cum o sa ajungem acasa si o sa uitam de tot. Dar cand, in sfarsit, stai intinsa la tine pe canapea, in loc sa te simti bine, esti mai anxioasa ca niciodata. Te gandesti ca e de la ziua ta proasta? E posibil sa te simti rau din cauza unor lucruri din casa in care locuiesti!

Si nu e vorba despre feng-shui aici! Lucrurile sunt mai simple chiar: fiecare avem in propriile case anumite obiecte, decoratiuni si aparaturi care ne fac sa ne simtim rau, in sensul ca ne obosesc ori ne accentueaza un stres deja existent. Am intocmit o lista cu cateva astfel de obiecte “deranjante” pentru starea ta de bine. Daca le ai in casa, poate ar fi mai bine sa scapi de ele ori, cel putin, sa nu le mai tii la vedere!

1. Televizorul

Poate ca ti se pare relaxant sa te uiti la televizor dupa o zi stresanta la birou, insa, lumina artificiala venita de la ecranul TV-ului suprima producerea de melatonina din corp (hormonul care induce somnul). Urmarea? In loc sa adormi rapid, e posibil sa ajungi sa te culci tarziu si, in plus, sa dormi si prost. In plus, televizorul te oboseste si altfel – de cele mai multe ori suntem tentati sa ne uitam la programe care ne obosesc si ne streseaza, fara ca macar sa ramanem cu mare lucru din ele.

2. Peretii in culori puternice

Daca ti-ai renovat casa de curand si ti-ai colorat peretii, sau chiar si un perete, in culori inchise (gri, maron, mov pruna, rosu bordo), e posibil sa te simti agitata din cauza acestora. Culorile inchise, folosite mai ales in spatii mici, fac atmosfera din incapere sa para grea si sufocanta, adancindu-ti si mai mult stresul capatat peste zi. Cele mai potrivite culori pentru dormitor si camera de zi sunt roz (in feng-shui rozul calmeaza energiile negative si relaxeaza), verde pal, albastru deschis, mov deschis.

3. Dezordinea din casa

Intr-o casa in care toate lucrurile sunt intr-o totala dezordine, n-ai cum sa te simti relaxata si linistita. Dimpotriva. Cercetatorii spun ca dezordinea ne “bombardeaza” mintea cu stimuli vizuali, olfactivi si tactili, facandu-ne sa ne stresam si mai mult. Mai mult, dezordinea ne face sa fim tot timpul constiente de faptul ca avem ceva de facut – curatenie? – si ne face sa ne simtim vinovate fiindca nu reusim sa rezolvam problema.

Daca insasi ideea de a face curat iti da o stare de nervozitate si nu ai chef sa tee apuci, cel mai indicat este sa faci cate putin in fiecare zi, pana cand ajungi sa pui lucrurile la punct. Intr-o seara, poti sa faci curat in baie, iar seara urmatoare sau peste alte doua seri, poti sa te focusezi pe dulapul din bucatarie etc.

4. Luminile puternice si colorate

Acestea activeaza in creier anumite chimicale care pot declansa aparitia durerilor de cap. Solutia este sa schimbi becurile albe/colorate (nu rade, unii oameni chiar stau in casa cu lumina albastra) cu becuri galbene, a caror lumina se apropie de cea naturala.

5. Draperiile nepotrivite

Draperiile prea subtiri sau prea deschise la culoare, prin care transpare lumina, ar trebui inlocuite cu unele groase, care sa te protejeze de exterior. Altfel, e posibil sa nu poti sa adormi suficient de repede si nici sa te odihnesti prea bine. Iar daca ai avut o zi proasta la birou, acesta e ultimul lucru cu care vrei sa te lupti: insomnia!

Foto: Guliver