Daca vrei sa dormi mai bine trebuie sa schimbi unele lucruri care nu te lasa sa te odihnesti. In primul rand, dormi mai mult! In al doilea rand, scoate telefonul si laptopul din dormitor!

Arianna Huffington este scriitoare, fondatoare si presedinte al grupului media american Huffington Post Media Group. Ea a petrecut mai mult timp cu editorul Elle.com Mattie Kahn si a invatat-o ce poate face ca sa aiba un somn mai odihnitor.

Cel mai important este sa iti dai seama ca nu te odihnesti destul si sa fii dispusa sa faci niste schimbari. Daca in viata de zi cu zi dormi cinci sau sase ore si ti se pare ca e mult, daca nu ai un ceas cu alarma, ci tii telefonul langa pat, daca adormi cu laptopul in brate, daca nu ai cum sa atipesti deloc peste zi si dimineata, imediat cand te trezesti, iti verifici emailurile, ai nevoie de mai multa disciplina care te ajuta sa dormi mai bine.

Cum sa dormi mai bine in 9 pasi

1. Nu trisa, dormi intre sapte si noua ore pe noapte!

Ca sa dormi mai bine, trebuie sa dormi mai mult! Orice om are nevoie de sapte-noua ore de somn pe zi. Sa zicem ca acum dormi sase ore. Ar trebui sa te culci cu 30 de minute mai devreme in fiecare seara, pana cand afli care e durata de somn potrivita pentru tine. Cum iti dai seama? In functie de cat de odihnita te trezesti!

2. Scoate tehnologia afara din dormitor!

Cu 30 de minute inainte de culcare inchide laptopul, smartphone-ul, iPad-ul. Deci e si o chestiune de disciplina. Le inchizi si le lasi in afara dormitorului daca vrei sa dormi mai bine! Daca stai intr-o garsoniera, du-le in bucatarie! Trebuie doar sa vrei!

3. Fa-ti un ritual

Sfatul Ariannei Huffington este sa faci seara o baie cu sare. In felul acesta, spune ea, speli tot ce s-a intamplat este zi si te relaxezi. Daca nu ai cada – dar probabil ca ai – poti sa iti faci un dus cald si sa folosesti un scrub parfumat. Apoi, da-te cu o crema delicata pe piele. Sa fie micul tau ritual de seara!

4. Nu te gandi inainte de culcare la ce mai ai de facut maine!

Daca ti-ai amintit ca a doua zi trebuie sa rezolvi ceva, noteaza-ti intr-un carnetel! Altfel, te vei stresa sa nu uiti si asta iti va agita mintea inainte de culcare. Daca le scrii pe ceva, vor fi acolo si dimineata urmatoare!

5. Imbraca-te in pijamale!

Nu dormi in hainele cu care stai prin casa! E mai relaxant sa ai o pijama draguta sau un tricou, dar pe care sa il porti numai la somn! O sa vezi, e ca un fel de mic rasfat care nu cere bani!

6. Citeste!

Citeste inainte de culcare, de preferat beletristica. Ar fi bine sa nu alegi carti documentare sau de stiinta, pentru ca creierul tau va vrea sa stocheze informatii, nu sa se relaxeze!

7. Ia-ti un ceas cu alarma!

Daca tot ai decis sa scoti din dormitor telefonul, ia-ti un ceas cu alarma! Sunt foarte ieftine!

8. Fara cafeina dupa ora 2 dupa amiaza!

Chiar daca esti genul care bea cafea si la 8 seara, renuta la acest obicei! Dupa ora 2 dupa amiaza nu ar trebui sa mai consumi cafeina.

9. Dormi!

Daca ai sansa, fa un somn scurt de dupa amiaza. E foarte odihnitor! Daca nu, macar respecta toate aceste reguli si o sa vezi ca te ajuta cu adevarat sa dormi mai bine! Disciplina inseamna enorm cand vrei sa iti schimbi stilul de viata intr-unul mai bun!

Pentru ca se mai intampla si sa pierzi noptile din cand in cand, afla si Cum sa arati bine dupa o noapte fara somn.

FOTO: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!