culcatul la ore tarzii femeie la televizor

Culcatul la ore tarzii e “acceptat” in weekend. Dar daca ti-ai facut un obicei din a sta treaza pana dupa miezul noptii si in timpul saptamanii, e posibil sa te confrunti cu unele probleme de sanatate…

Nu o spunem noi, o spun cercetatorii! Culcatul la ore tarzii iti poate creste riscul de a face diabet de tip 2 si alte boli periculoase, potrivit diabetes.co.uk.

In urma unui studiu, realizat la Scoala de Medicina a Universitatii Coreea de Sud (Seul) si aparut in publicatia medicala Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, cercetatorii au descoperit ca persoanele care se culca tarziu noaptea si se trezesc tarziu dimineata au o calitate a somnului mai proasta, se confrunta cu schimbari metabolice, obezitate si chiar diabet de tip 2.

Culcatul la ore tarzii si pericolul aparitiei diabetului de tip 2

“Indiferent de stilul de viata, oamenii care stau treji pana tarziu au sanse mai mari de a face diabet de tip 2”, spune endocrinologul Nan Hee Kim, conducatorul studiului de la Universitatea Correa de Sud, citat de diabetes.co.uk.

Diabetul de tip 2 este cel mai intalnit tip de diabet; apare din cauza obezitatii si a stilului de viata nesanatos. Nu necesita administrarea de insulina.

Studiul a implicat in jur de 1620 de participani, caruia i-au fost puse intrebari despre ciclul de somn, stilul de viata si calitatea somnului.

Incearca, pe cat posbil, sa-ti faci un program de 8 ore de somn pe noapte!

Culcatul la ore tarzii si diabetul

Cercetarea s-a focusat pe intreruperea ritmului circadian si pe efectele pe care acesta le poate avea in dezvoltarea diabetului de tip 2. Ritmul circadian se refera la totalitatea schimbarilor fizice si pshice care urmeaza ciclului natural de lumina/intuneric. Ritmul circadian este responsabil de ciclul de dormit/trezit, de eliberarea hormonilor si de temperatura corpului.

Culcatul la ore tarzii poate influenta negativ ritmul circadian si producerea de melatonina – hormonul care induce somnul. Rezultatul este o calitate proasta a somnului, care impacteaza toate procesele metabolice din corp si, intr-un final, cauzeaza aparitia bolilor.

Culcatul la ore tarzii duce la un stil de viata nesanatos

Mai mult, cercetatorii spun ca persoanele care se culca tarziu au un pattern deja format! Un somn de proasta calitate duce la un stil de viata nesanatos: fumeaza, mananca tarziu si sunt sedentare. Iar acesti factori cresc si mai mult riscul dezvoltarii diabetului.

Un somn sanatos este foarte important in prevenirea dezvoltarii diabetului. In ultimii ani s-au facut numeroase studii vizavi de efectele somnului in aparitia diabetului. Este deja demonstrat ca un program haotic de somn poate creste riscul diabetului de top 2. De asemenea, expunerea la lumina artificiala impiedica somnul sanatos fiind daunatoare corpului.

Foto: Guliver