E usor sa adormi mai repede cand ai temperatura potrivita, ambientul ideal si bei inainte un ceai relaxant. Afla mai multe detalii despre ce sa faci ca sa adormi!

Te duci la culcare devreme pentru ca trebuie sa te trezesti la fel de devreme sau vrei doar sa tragi doar un pui de somn… Insa, indiferent de motiv, nu esti obosita sau somnoroasa. Exista mai multe trucuri pe care le poti folosi pentru a-ti relaxa mintea si corpul. Iata ce sa faci ca sa adormi mai repede cand nu te simti obosita.

In cazul in care adormitul este o problema constanta in viata ta si nu stii ce sa faci ca sa adormi, poti modifica, de asemenea si rutina ta zilnica pentru a-ti usura si mai mult aceasta activitate esentiala.

Ce sa faci ca sa adormi mai repede si sa ai parte de un somn linistit

Alege gustari bogate in melatonina care dau stare de somnolenta

Regleaza temperatura. Temperatura din camera trebuie sa fie usor mai rece decat cea confortabila pentru tine. O usoara scadere a temperaturii induce natural somnul. Dar ai grija sa nu fie prea frig, mai ales pentru picioarele tale. Picioarele reci pot perturba somnul asa ca poarta in permanenta sosete.

Regleaza nivelul luminii din incapere. Daca preferi o camera complet intunecata, acopera toate luminile, cum ar fi ceasuri digitale cu alarma sau orice alt dispozitiv electronic din dormitor, care are o lumina. Daca preferi sa dormi intr-o camera cu iluminare slaba, poarta o masca pentru somn sau ai grija sa reduci luminile pana cand sunt suficient de confortabile ca sa adormi.

Ce sa faci ca sa adormi – Secretul ceaiurilor

Bea ceai din plante. Ceaiul din plante, fie ca este vorba de musetel sau menta, calmeaza corpul si mintea si te va ajuta sa te relaxezi si sa adormi mai repede. In serile cand nu te simti deloc obosita incearca sa bei cu o ora inainte de culcare o ceasca de ceai.

Gasesti activitati relaxante inainte de culcare. Ele variaza de la persoana la persoana, dar indiferent de activitatea aleasa ele ar trebui sa calmeze creierul, nu sa-l solicite si mai tare. Muzica lenta, ambientala, se preteaza bine la asta. La fel de bine te poti relaxa citind o carte usoara. Unele tipuri de puzzle-uri sau jocuri precum Sudoku sau Solitaire sunt si ele utile in acest demers.

Foto: Thinkstock