Daca ai hipersensibilitate emotionala, ai nevoie de un mediu mai linistit, mai curat, mai putin aglomerat. Iata cateva idei pentru cum sa cultivi o viata mai putin coplesitoare, potrivit Psychologytoday.com.

Daca te-ai simtit toata viata ciudata si ti-ai dat seama ca ai o hipersensibilitate emotionala, acest lucru se intampla pentru ca organismul tau reactioneaza altfel la stimulii externi. Ceea ce inseamna ca si regimul tau de viata ar trebui sa fie schimbat. Mai mult odihna, mai putin zgomot si agitatie, totul in functie de ce simti ca e benefic pentru tine.

10 tehnici de supravietuire pentru o persoana cu hipersensibilitate emotionala

1. Incearca sa dormi destul. Lipsa somnului provoaca iritabilitate, dezechilibru si concentrare scazuta, iar ca persoana cu hipersensibilitate emotionala te face si mai vulnerabila la stimulii din exterior. Daca dormi mai mult, vei fi mai puternica intr-o lume coplesitoare.

2. Mananca sanatos si destul pe parcursul zilei. Ca persoana hipersensibila, foamea te afecteaza mai mult decat pe cei din jurul tau si nu te lasa sa te concentrezi. Este foarte important sa ai un regim echilibrat si mese la ore regulate. Consuma mult peste, pentru ca omega-3 are efecte bune asupra emotiilor si a concentrarii.

Solutii pentru persoanele cu hipersensibilitate emotionala

3. Ia-ti casti care reduc zgomotele. Daca ai hipersensibilitate emotionala, e foarte posibil sa fii usor distrasa si coplesita de poluarea fonica. Acest tip de casti, care blocheaza zgomotele exterioare, te vor proteja oriunde te-ai duce. Pe mine ma ajuta, mai ales ca am santiere cu muncitori si la bloc, si la serviciu.

4. Planifica-ti un interval in care sa te relaxezi singura. Mai ales daca stii ca vei participa la un eveniment cu foarte multi oameni, la o petrecere sau vei merge in club. Trebuie sa stii ca dupa evenimentul respectiv vei avea liniste cateva ore, pentru a-ti curata senzorii.

Hipersensibilitate emotionala? Relaxeaza-te!

5. Fa-ti spatiul tau in care sa fii singura. Daca locuiesti si cu altii, creeaza-ti un „barlog” in care sa te retragi atunci cand te simti coplesita. Poate fi vorba de un dormitor sau chiar de o baie cu lumanari ca sursa de lumina. Asculta muzica relaxanta, mai ales ca poate bloca zgomotele interioare.

6. Nu te grabi cu nimic. Persoanele cu hipersensibilitate emotionala nu se descurca prea bine cu un orar ocupat. Da-ti timpul pentru a te bucura in tihna si de micul dejun si de alcatuirea look-ului pentru serviciu. Ai nevoie de calm pentru a functiona cum trebuie in restul zilei.

Daca ai hipersensibilitate emotionala bea mai putina cafea

7. Consuma mai putina cofeina. Oamenii cu hipersensibilitate emotionala sunt mai afectati de cofeina decat restul lumii. Incearca sa reduci doza sau sa te lasi de tot.

8. Mentine luminile la un nivel jos. Luminile puternice iti fac rau. Daca ai hipersensibilitate emotionala, opteaza pentru o schema de lumini mai intima.

Nu te forta daca ai hipersensibilitate emotionala

9. Stai cat mai mult in natura. Frumusetea si calmul din natura ajuta foarte mult la eliberarea senzorilor tai si la vindecare. Linistea pe care o gasesti acolo este un plus!

10. Nu-ti forta limitele. Prietenele care nu sunt hipersensibile ar putea sa incerce sa te presioneze sa mergi la mall sau la petreceri, desi nu ai chef. Daca te simti obosita, refuza-le si explica-le de ce faci acest lucru. Invata sa recunosti starile de copleseala emotionala si fizica si sa nu te fortezi sa faci lucruri obositoare atunci cand le simti.

Daca iubitul tau e hipersensibil, iata cum poti sa te intelegi mai bine cu el