Sindromul burnout la final de an. Solutii sanatoase ca sa-l previi.

Sindromul burnout la final de an poate fi evitat, daca ai grija din timp sa iti acorzi timp tie insati si daca continui sa faci miscare! Stresul poate fi alungat!

Uneori, finalul de an poate fi extrem de stresant. Deseori exista presiunea sa termini tot felul de proiecte, sa nu mai vorbim despre stresul care poate aparea in perioada Sarbatorilor, daca iti vin in vizita rudele. Daca esti o fire mai stresata, nu e exclus sa intri in sindromul burnout la final de an. Din fericire, poti sa il previi. Huffingtonpost.com a facut o lista cu cateva solutii sanatoase care te ajuta sa eviti sindromul burnout la final de an.

5 metode pentru a evita sindromul burnout la final de an

1. Planuieste niste “timp pentru tine”

Chiar daca e placut sa te inconjori de familie si de prieteni in aceasta perioada a anului, nu iti ramane prea mult timp pentru tine. Daca incepi sa te simti obosita, iti poti reincarca bateriile pastrand si timp pentru tine. Fie ca citesti o carte, fie ca faci o plimbare, pastreaza-ti pentru tine macar 30 de minute in fiecare zi. O sa te simti mai bine si o sa ai mai multa energie!

2. Fa miscare

Sportul nu mai e o prioritate in perioada Sarbatorilor, pentru ca devii, brusc, foarte ocupata cu alte lucruri. Dar, ca sa eviti sindromul burnout la final de an, e bine sa faci miscare, pentru ca miscarea te elibereaza de stres! Chiar si o plimbare sau o tura cu bicicleta reduc nivelul de cortizol, hormon responsabil cu stresul. In plus, cand faci miscare, te odihnesti mai bine noaptea.

3. Mediteaza

Oricat de stresanta ar fi o situatie, meditatia te ajuta sa o gestionezi mai bine. Tot ce iti trebuie e un loc linistit si confortabil. Daca meditezi regulat, creierul tau se va invata sa gestioneze stresul mai bine. In plus, te conectezi mai bine la prezent.

4. Un pui de somn

Poate pare neobisnuit sa tragi un pui de somn cand esti stresata, dar, daca adormi putin, o sa fii cu adevarat mai eficienta. Cercetatorii au descoperit ca un somn de 10-26 de minute poate sa creasca productivitatea. Unii spun chiar sa bei o cafea inainte de acest somn scurt. Cum cafeaua actioneaza in 20-30 de minute, la trezire vei fi in forma maxima!

5. Deconecteaza-te!

Daca esti mereu conectata la aparatura electronica, ai impresia ca esti productiva. Insa, uneori, electronicele mai mult iti distrag atentia de la lucrurile pe care le ai de facut. Cand petreci timp in plus pe mobil sau laptop, mai ales dupa serviciu, e posibil sa te impiedice sa te relaxezi. Deconecteaza-te de la retelele sociale si electronice cateva ore pe zi, ca sa ai timp in care sa te bucuri de lucrurile care iti plac cu adevarat!

FOTO: Guliver

Citeste si: Stresata de sarbatori? Uita de tot in mai putin de 15 minute!