Vrei sa fii eficienta fara stres? 5 obiceiuri care ajuta.

Cand cauti metode care sa te ajute sa fii eficienta la job si in viata personala, dar fara stres, nu te feri de rutina! Obiceiuri simple, ca somnul odihnitor, te ajuta sa ai o perspectiva pozitiva asupra fiecarei zile!

In timp, cu totii adoptam obiceiuri mai bune sau mai rele si asa ajungem sa avem tabieturi. Si nu e intotdeauna rau! Cu cat ai mai multe responsabilitati – si, cu cat trec anii, sigur ai mai multe! -, cu atat mai mult e bine sa fii organizata. Iar rutina nu face rau!

Themuse.com scrie ca, daca vrei sa fii eficienta si sa inchei fiecare zi cu succes, dar fara sa te stresezi prea mult, e bine sa iti creezi un sistem propriu. Sa previi si sa actionezi cu calm. Unele obiceiuri te pot ajuta sa fii eficienta si linistita in acelasi timp.

5 obiceiuri care te ajuta sa fii eficienta si sa nu te stresezi

1. Dormi destul

Cea mai simpla cale prin care incepi o zi cu bine este sa dormi in noaptea de dinainte. Daca ai probleme cu somnul, incearca sa nu folosesti inainte de culcare telefonul mobil, laptopul, tableta sau televizorul. Sigur ai mai citit despre asta. Tot ce trebuie sa faci este sa iti dai seama de cate ore de somn ai nevoie pentru a te trezi odihnita. Cand esti odihnita, viata e mai simpla si mai frumoasa.

2. Cand poti, pregateste lucrurile in avans

Dimineata, de obicei, sunt multe de facut. Ai emailul plin, trebuie sa scoti cainele afara, ploua si nu iti gasesti umbrela. Ajuta-te in seara dinainte! Fa cat poti de multe seara, inainte de culcare. Alege hainele cu care te imbraci la job, pregateste-ti pachetul pentru pranz, geanta, pune cheile si umbrela la vedere. In felul acesta te ajuti singura si nu o sa fii deja obosita cand ajung la job, din cauza agitatiei de dimineata!

3. Gaseste un sistem de organizare care sa ti se potriveasca

Fa-ti o lista cu lucruri de rezolvat. De fiecare data cand bifezi ceva de pe ea o sa simti o satisfactie. Te ajuta si sa iti organizezi munca pentru o zi intreaga! Daca nu iti place sa iti faci o lista de mana, descarca o aplicatie. Daca nici asta nu te incanta, alege o metoda care sa functioneze pentru tine. Sigur exista una!

4. Programeaza lucrurile cu rigurozitate!

Cand vrei sa fii eficienta, e bine sa ramai concentrata si riguroasa. In felul acesta, o sa bifezi cat mai multe lucruri de pe lista. In plus, e bine sa stii din timp ce urmeaza sa ai de facut peste o zi, o saptamana sau o luna. Daca ai mai multe liste si hartii, tine-le pe toate intr-un loc, organizate in dosare!

5. Ia pauze oricand ai nevoie!

Cand vrei sa fii eficienta, sa rezolvi o problema sau sa gasesti o idee noua pentru un proiect, dar raspunsul intarzie sa apara, nu sta la birou stresandu-te! Uneori ai nevoie de o pauza. Ridica-te de la birou si schimba putin peisajul. Fa la fel si acasa, cand ai treaba si nu reusesti sa fii eficienta. O pauza la momentul potrivit iti poate schimba perspectiva asupra lucrurilor si iti da energie! In pauza, fa ce iti place mai mult: iesi la o scurta plimbare, vorbeste cu un coleg, ia-ti o cafea, ia pranzul in afara biroului, uita-te pe un site care iti place.

Ca si regulile, rutinele sunt facute ca sa fie inculcate. In mod inevitabil, uneori va aparea ceva ce iti va da planurile peste cap. Dar nu iti face griji, incearca sa privesti fiecare zi mai simplu. Daca azi nu ai respectat toate aceste obiceiuri, gandeste-te ca maine e o noua zi, pe care e bine sa o incepi dupa un somn bun.

Acum ca stii ce poti face ca sa ai zile mai usoare, afla si Cum sa eviti epuizarea la job.

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!