Smartphone-ul, laptopul si tableta nu sunt deloc compatibile cu un somn odihnitor. Asa ca lasa-le deoparte si incearca alte activitati inainte de culcare. Unele care nu presupun lumina de la ecran si care te relaxeaza inainte de a pune capul pe perna.

Daca te uiti la orice display inainte de culcare, vei adormi mai greu si vei avea un somn mai putin odihnitor. Acest lucru se intampla pentru ca lumina de la display iti pacaleste creierul ca este inca zi si trebuie sa ramai treaza. Buzzfeed.com are cateva optiuni care te vor relaxa si te vor face sa ai un somn odihnitor.

12 activitati de seara, pentru somn odihnitor

1. Ia-ti o carte de colorat pentru adulti. Sunt minunate, la moda si iti stimuleaza imaginatia. Si s-ar putea sa ai vise in nuantele curcubelui!

2. Picteaza. O alta activitate care iti stimuleaza imaginatia, creativitatea si te relaxeaza. Pictatul te ajuta si sa intri in contact cu subconstientul tau. Rezultatele unei improvizatii cu pensula si acuarelele te pot ajuta sa-ti pui intrebari in legatura cu ce te framanta.

3. Citeste o carte buna. Chiar daca e vorba de o carte tiparita sau un ebook, cititul te ajuta sa adormi, pentru ca nu iti ofera foarte multi stimuli vizuali sau auditivi. Acestia ti-ar tine mintea foarte activa, pentru a procesa tot.

4. Citeste-i iubitului. Puteti sa cititi pe rand dintr-o carte. E o activitate care va uneste si care creste gradul de intimitate intre voi. In plus, la dialog, puteti folosi voci amuzante si incerca accente trasnite.

5. Fa o lista pentru maine. Odata ce asterni tot ce ai de facut a doua zi pe hartie, grijile o sa-ti ocupe mai putin spatiu din minte. Si o sa adormi mai usor.

6. Pregateste-ti outfitul pentru a doua zi. Daca iti pui hainele, accesoriile si alte lucruri de care ai nevoie in acelasi loc, poti sa dormi putin mai mult maine dimineata.

7. Scrie in jurnal. E un obicei foarte sanatos, care iti elibereaza mintea. Daca nu te simti inspirata, poti face liste: lucruri care te-au enervat in ziua care a trecut, lucruri pentru care esti recunoscatoare si tot asa.

8. Lucreaza la un puzzle. Alege la inceput unul de dificultate medie, de 500 de bucati si intinde-l pe o masuta. Vei vedea ca te vei relaxa si iti vei exersa si rabdarea si atentia la detalii.

9. Masturbeaza-te. Un orgasm te va relaxa cu siguranta inainte de culcare. Iubeste-te seara si te vei trezi cu un zambet maine dimineata.

10. Joaca-te cu animalele. Daca ai un caine sau o pisica, nu ii mai mangaia doar atunci cand te uiti la un film sau faci altceva. Acorda-le atentie si ele cu siguranta te vor face sa te simti ceva mai fericita.

11. Rasfata-te. In loc sa stai cu ochii pe Facebook, fa acea baie lunga la care visezi de mult. Prepara-ti o masca faciala sau fa-ti manichiura!

12. Invata sa tricotezi. Miscarea constanta a degetelor pe andrele te ajuta sa te eliberezi de stres. Si internetul e plin de idei de tricotaje fantastice.

Cititul e unul dintre cele mai simple de pe lista. Afla care sunt beneficiile lui neasteptate!

Foto: iStock.