Vrei sa fii o sefa buna? 8 reguli pe care sa le urmezi cu sfintenie!

Muncesti mult si ai ajuns intr-o functie de conducere? Daca vrei sa fii o sefa buna, trebuie sa ai incredere in tine, sa fii competitiva, dar sa nu uiti sa fii si generoasa! In plus, nu te lua dupa stereotipuri!

Cine si-ar fi imaginat in urma cu 100 de ani ca o femeie o sa fie candidat la presedintie din partea unui partid influent din Statele Unite? Nimeni! Cum de altfel nimeni nu ar fi crezut ca sute de femei vor ajunge in pozitii-cheie in unele dintre cele mai importante companii din lume. Toate aceste lucruri te pot motiva daca vrei sa fii o sefa buna. Dincolo de increderea de sine, cand vrei sa fii o sefa buna mai ai nevoie si de alte calitati. Elitedaily.com a scris 10 reguli pentru femeia care isi doreste sa ajunga intr-o functie de conducere.

8 reguli de urmat cand vrei sa fii o sefa buna

1. Fii competitiva si generoasa

Din pacate, de cele mai multe ori, ne plasam de o parte sau de alta a baricadei. Dar, daca vrei sa fii o sefa buna si respectata, nu te lasa prinsa de spiritul de competitie prea mult. Aminteste-ti sa fii generoasa, dar fara sa fii PREA generoasa! Poti fi amandoua!

2. Doreste-ti cea mai buna pozitie

In cele mai multe companii – sa nu spun ca in toate – birourile sefilor sunt ocupate in majoritate de barbati. Dar sunt multe studii care arata ca femeile aflate in pozitii de conducere se descurca mai bine decat barbatii. Daca nu ai inca o functie executiva, tine cont de faptul ca pozitiile de lider nu sunt numai cele de “director”. Chiar si in facultate poti fi lider, daca intri in consiliul studentilor. De asemenea, lider esti si cand vrei sa fii sefa si iti faci afacerea ta.

3. Fii tu insati si in afaceri!

O greseala pe care o fac cele mai multe femei este ca incearca sa se conformeze ideii pe care o au ceilalti despre ce inseamna o “femeie de afaceri”. De exemplu, cei mai multi oameni cred ca, daca porti ochelari, esti mai desteapta. Si, din acest motiv, e posibil sa fii tentata sa iti schimbi look-ul numai ca sa le dai incredere clientilor si partenerilor de afaceri. Ai incredere in intelectul tau si nu te lua dupa ce crede majoritatea! Faptele si deciziile profesionale vorbesc despre tine!

4. Accepta-ti greselile si invata din ele!

Nu incerca sa fii perfecta! In afaceri, ca si in viata, intervin tot felul de probleme si esecuri. Cand vrei sa fii sefa, e important sa stii sa inveti din greseli si sa te adaptezi in situatii noi si dificile. Nu te ascunde, fii naturala!

5. Indragosteste-te de profesia ta!

Sa iti iubesti jobul nu e ceva gresit si nici urat! Desi “workaholic” suna a ceva rau, gandeste-te ca putini sunt norocosii carora le place cu adevarat ceea ce fac! Societatea te poate face sa crezi ca trebuie sa alegi intre dragostea romantica si cariera, dar, in realitate, nu e chiar asa. Partenerul de cuplu potrivit va aprecia ca faci ceea ce iti place si te va sprijini.

6. Studiaza!

Chiar daca ai trecut de faza scolii, tot poti sa fii tocilara in sensul ca e bine sa studiezi si sa fii curioasa in legatura cu orice domeniu. De ce? “Tocilarii scolii” au sansele cele mai mari sa ajunga oameni de succes in cariera!

7. Esti invidioasa? Incearca sa ai mai multa incredere in tine!

Nesiguranta te face sa te compari cu altii, in timp ce increderea de sine iti da putere. Daca ai o colega care a fost promovata, nu o invidia! De ce? Pentru ca succesul altei femei nu inseamna insuccesul tau! Ea nu iti fura nimic!

8. Nu cauta aprobarea altora

Nu cauta aprobarea celorlalti! De multe ori, femeile, oricat de profesioniste ar fi, cauta aprobarea celor din jur. De exemplu: “Ar trebui sa investim mai mult, nu credeti?”. Daca esti intr-o sedinta si iti termini fraza in modul acesta, o sa arati ca nu ai incredere in tine si ca nu iti poti valida alegerile daca nu ai aprobarea celorlalti. Daca vrei sa fii sefa si sa fii tratata ca atare, nu te indoi de tine! Ideile, instinctele si experienta ta personala sunt de ajuns!

FOTO: Guliver

Acum ca stii ce calitati iti trebuie ca sa fii o sefa buna, afla si daca ai ADN de lider.