Personalizeaza-ti biroul! Planuieste mai multe minivacante pe parcursul anului! Ajuta-ti colegii! Cei mai multi oameni fericiti la job au cateva obiceiuri simple si usor de pus in aplicare. Urmeaza-le exemplul si vezi ce se intampla!

Chiar daca inca nu simti ca esti pe deplin multumita cu locul tau de munca, nu iti pierde speranta! Exista oameni fericiti la job, care se trezesc dimineata si pleaca spre serviciu cu zambetul pe buze. Fie ca au colegi cu care se inteleg bine sau fac lucruri care ii implinesc, motivele multumirii lor pot varia, dar, per total, le aduc o stare placuta. Oprah.com a stat de vorba cu mai multi oameni fericiti la job si a facut o lista cu obiceiuri de-ale lor, care ii fac sa simta acesta placere de a merge la munca.

8 obiceiuri care ii fac pe oameni fericiti la job

1 Numaratoarea inversa

Cea mai buna parte a unei vacante este anticiparea. Exista cercetari care spun ca saptamanile dinaintea unei vacante aduc o mai mare satisfactie decat perioada de dupa concediu. Acest lucru poate explica de ce exista oameni fericiti la job: sunt cei care isi iau o mica vacanta odata la trei-patru luni in loc sa isi ia una lunga, sa zicem in august. Daca iti planuiesti mai multe escapade de-a lungul anului, stopezi mai des ciclul stresului si vei rezista mai usor.

2 Aleg realitatea pozitiva

Exista mai multe realitati si depinde doar de tine la care te raportezi. De exemplu, in SUA era o campanie publicitara cu aceeasi fotografie: capul unui barbat chel, fotografiat din spate. Aceeasi fotografie, aratata de trei ori, cu mesaje diferite: Stil; Soldat; Supravietuitor. Asadar, de tine depinde ce alegi sa gandesti in legatura cu jobul si cu seful tau. Daca il vezi pe seful tau, poti gandi fie ca este un “stres”, o “amenintare” sau ca te simti “lipsita de putere” in fata lui, fie poti sa gandesti ca este “o fiinta umana”, “un mentor”, “o oportunitate de a impresiona” sau “cheia ta spre promovare”. Cel mai bine este sa alegi varianta care te avantajeaza si care limiteaza stresul.

3 Isi personalizeaza biroul

Cei mai multi oameni fericiti la job au libertatea de a-si decora si personaliza biroul, conform unui studiu realizat in Marea Britanie. Daca faci asta, nu numai ca vei fi mai optimista si mai motivata, ci vei fi chiar mai productiva decat daca ai un birou impersonal. Asa ca adu-ti flori, o fotografie inramata sau ce iti mai da tie senzatia de confort!

4 Isi exerseaza zambetul

Oamenii zambitori se prefac uneori. Adica nu le vine sa zambeasca, ci mai intai zambesc si de-abia dupa aceea simt nevoia sa zambeasca. Zambeste mai des la serviciu si te vei simti mai bine si tu si cei din jurul tau! Mai ales ca oamenii sunt ca niste oglinzi unii in fata celorlalti! Daca ai in fata un om zambitor, iti va transmite si tie din starea lui. Si invers!

5 Ofera altora cate 10 minute sau mai mult din timpul lor de munca

Exista oameni fericiti la job care, desi au zeci de e-mailuri si sarcini inca neindeplinite, cand li se cere ajutorul, il ofera. Pentru ca, inconstient, a oferi ajutor altora te face fericita. Altruistii la locul de munca sunt de 10 ori mai motivati la job si, de aceea, sunt si promovati mai des. In mod surprinzator, un studiu de la Universitatea din Pennsylvania a aratat ca, desi ajutand pe cineva 10-30 de minute pierzi din timpul tau de munca, de fapt, te simti mai putin presata de timp. Si, dupa ce iti oferi ajutorul, te poti simti mai capabila, mai increzatoare si mai utila. Si, la finalul zilei, vei fi mai fericita.

6 Iau mici pauze in care se comporta ca si cand nu ar fi la job

Sa iti iei cinci minute in care sa te uiti la clipuri pe YouTube sau sa zabovesti cinci minute langa aparatul de cafea sau sa socializezi cu colegii cinci minute – iata cateva lucruri marunte care ii fac pe oameni fericiti la job. Sunt lucrurile care te pot face aproape la fel de fericita ca in momentele in care nu esti la birou. Si, daca se intampla ca una dintre colege sa iti fie si cea mai buna prietena inseamna ca esti mult mai productiva!

7 Nu fac socoteli cu salariul

Daca iti cheltuiesti salariul imadiat dupa ce l-ai incasat, nu ai cum sa nu te stresezi pana la primirea urmatorilor bani. La fel, nu poti fi fericita daca faci mereu socoteli legate de cum sa dramuiesti banii pana la urmatorul salariu. Chiar daca oamenii muncesc mai mult cand sunt motivati de bani, motivatia care vine in primul rand din plata salariului ii face mai nefericiti decat, de exemplu, socializarea.

8 Nu se complica in luarea unor decizii neimportante

“Vei vedea ca port numai costume gri sau albastru inchis”, i-a spus Barack Obama unui editor de la Vanity Fair. “Nu vreau sa iau decizii legate de ce mananc sau ce port, pentru ca am multe alte decizii de luat”, a explicat fostul presedinte american. Exista multe studii care confirma acest lucru: ca sa iti pastrezi forta si energia, dar si sa ai un control de sine mai bun, o judecata mai buna si, extrapoland, sa fii mai fericita, trebuie sa reduci numarul deciziilor pe care le iei in fiecare zi. Pentru ca o decizie, oricat de mica, iti consuma din energie. Nu mai ezita in legatura cu un loc de intalnire, cu ce sa porti azi la job, ce sa mananci. Nu iti mai face griji pentru lucrurile care nu sunt vitale, mai ales daca, in felul acesta, pui presiune asupra ta. Observa apoi daca nu cumva ai mai multa energie si un zambet mai larg pe fata!

FOTO: Guliver

Citeste si: Sfaturi utile pentru (macar) o zi fara stres.