Limbajul trupului la job.

Limbajul trupului la job te poate propulsa in cariera. Iti vine greu sa crezi? Ei bine, e mai important decat ti-ai fi imaginat.

Urmeaza cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti imbunatatesti limbajul trupului la job si vezi diferenta fata de cum erai perceputa inainte sa le aplici.

Limbajul trupului la job. 5 sfaturi de urmat

1. Ca sa faci impresie buna, incepi inainte de a intra in incapere

In interactiunile pe care le ai la job, prima impresie e cruciala. Odata ce un coleg, sef, partener de afaceri te ecticheteaza ca fiind o persoana „placuta” sau „in care nu se poate avea incredere” sau „puternica” sau „ineficienta”, orice vei face mai departe va fi trecut prin acest filtru. Daca cineva te place, va vedea numai ce e bun la tine. Daca nu te place, o sa fie suspicios si o sa iti gaseasca multe defecte.

Potrivit Forbes.com, exista un studiu care arata ca dureaza 200 de milisecunde pentru ca o persoana sa ia suficiente informatii cat sa isi faca o parere numai privind o expresie faciala. De aceea, nu iti poti permite sa iti faci „incalzirea” in sala de sedinte sau in sala de interviu. Cand intri in incapere trebuie sa ai expresia faciala potrivita.

2. Contact vizual pentru un impact profesional mai puternic

Ai grija! Contactul vizual e foarte important! Asta nu inseamna ca trebuie sa fii prea insistenta, insa! Moderatia e cheia succesului. Daca te uiti prea mult in ochii interlocutorului risti sa fii considerata obraznica, ostila sau ciudata. La job nu vrei sa fii perceputa ca o persoana care incearca sa domine si sa intimideze. Vrei sa lucrezi in echipa, nu uita! Limbajul trupului la job te poate ajuta enorm, dar, daca e nepotrivit, iti va aduce dezavantaje!

Regula generala este sa ai contact vizual in 60% din timpul conversatiei. Mai mult cand asculti, mai putin cand vorbesti. Astfel arati ca esti interesata si informata.

3. Cumpara-ti un ziar. Iti da incredere in tine

Pozitiile care iti dau forta presupun sa tii picioarele usor departate unul de altul, spatele drept, mainile pe solduri. Aceste pozitii cresc testosteronul, care iti da incredere in tine si forta. Asa ca atunci cand astepti sa intri la o intalnire importanta nu te aseza si nu sta cu spatele indoit, uitandu-te in smartphone. Lasa-ti telefonul in geanta. In schimb, ia cu tine un ziar si rasfoieste-l stand in picioare. Tine coatele usor departate de corp, ca sa poti tine ziarul deschis. O sa ai mai multa incredere si interlocutorul o sa te perceapa ca pe o tipa smart si puternica.

4. O strangere de mana face minuni

Atingerea este una dintre cele mai primitive tipuri de limbaj non-verbal. La job, stransul mainii este cel mai potrivit. Un studiu a aratat ca oamenii cu care dai mana au sanse de doua ori mai mari sa isi aduca aminte de tine. De asemenea, cei cu care dai mana vor fi mai deschisi si mai prietenosi in discutie.

5. Nu il lasa pe interlocutor sa aiba o pozitie inchisa in fata ta

Persoanele care se afla in defensiva au tendinta sa isi tina bratele incrucisate. Limbajul trupului la job spune ca, daca cel cu care stai de vorba tine si bratele si picioarele incrucisate, e destul de clar ca nu faci o impresie prea buna. Si, deci, nici macar nu asculta ceea ce spui. Ca sa eviti aceasta situatie, intinde-i mana celui din fata ta. Daca discutia are loc la tine in birou, ofera-i un ceai. Sau da-i cartea ta de vizita. Nu conteaza ce strategie folosesti, trebuie sa il faci sa isi deschida pozitia corpului in fata ta si, deci, si atitudinea.

Acum ca stii cat de important e limbajul trupului la job, afla si Cum sa te prezinti la un interviu.

FOTO: Guliver