Izolarea, neatentia si pierderea timpului la serviciu iti afecteaza reputatia profesionala si te impiedica sa avansezi. Daca faci ceva gresit la locul de munca, schimba-ti obiceiurile proaste cu unele bune!

Cine nu vrea sa ajunga, pe plan profesional, la urmatorul nivel? Poate ca sunt perioade in care esti mai putin motivata sau productiva, dar, de obicei, iti doresti sa avansezi in cariera. Iar pentru asta reputatia profesionala e importanta.

Daca simti ca stai pe loc, ia in calcul varianta ca, in cazul tau, reputatia profesionala sa nu fie la cele mai inalte cote. Poate ai niste obiceiuri proaste care te fac sa stagnezi. Citeste lista cu obiceiuri proaste la serviciu, de la Themuse.com, ca sa iti dai seama daca tu esti cea care face ceva gresit.

5 obiceiuri care iti afecteaza reputatia profesionala

1. Te izolezi

Uneori –  mai ales cand esti in criza de timp si ai deadline – nu merge si sa iti faci bine treaba si sa iesi in pauza de cafea cu colegii. Daca muzica te ajuta sa te concentrezi, poate stai si cu castile in urechi si ochii lipiti de monitor de dimineata pana la terminarea programului. Te mai intrebi si de ce ar trebui sa socializezi cu tipul cel nou cu care nu vei lucra niciodata la acelasi proiect?  Chiar daca ai intentii bune, te izolezi de colegi. Si asta nu e deloc in favoarea ta, pentru ca iti afecteaza reputatia profesionala. Data viitoare cand e ziua unui coleg, fa-ti timp si tu pentru o prajitura si cateva cuvinte. Cand iti faci timp pentru colegi si ei isi vor face timp pentru tine. Cu totii veti avea de castigat!

2. Astepti ora de plecare

Daca e 5.30 si planuiesti sa pleci la 6.00 sa iei masa cu prietenii, ce faci in timpul ramas? Iti verifici emailurile de cateva ori fara sa lucrezi, efectiv? Te apuci sa iti strangi lucrurile cu o jumatate de ora inainte? Stai de vorba cu colegii si ii tii din treaba? Stai pe Facebook? In ultimele minute petrecute la serviciu, e tentant sa nu mai lucrezi nimic. Dar colegii tai vor observa daca faci asta mereu si, pe termen lung, o sa iti afecteze reputatia profesionala. Asa ca profita si de ultimele minute la job si fa-ti treaba! Chiar daca nu mai ai asa mult chef, gaseste ceva de facut: planifica ce sa faci ziua urmatoare, ca sa iti usurezi treaba.

3. Barfesti mult

La job se vorbeste mult. Si se barfeste mult! Zvonurile circula rapid si de multe ori nici nu au legatura cu latura profesionala a colegilor. Nu vrei sa se faca glume sau comentarii la adresa ta, asa e? Cel mai bine e sa nu te amesteci atunci cand cineva deschide o discutie-capcana. Daca ii spui “Imi pare rau, prefer sa nu discut despre asta” o sa inchizi orice intentie de barfa si stai departe de pericole.

4. Vorbesti prea mult despre tine

Sa iti faci prieteni la serviciu e un lucru bun. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa impartasesti colegilor toate problemele din casnicia ta si nu trebuie sa iti suporte depresiile. Fii prietenoasa, dar pastreaza o limita. Nu toti colegii vor sa stie tot despre tine! Vorbeste despre lucruri nu foarte intime. Altfel, risti sa te victimizezi sau sa vorbesti mult prea mult despre tine si o sa pierzi respectul colegilor.

5. Ai o atitudine nepotrivita

Daca esti negativista la job nu e bine. Deloc! La fel, glumele sarcastice legate de sedinte sau colegi nu te ajuta deloc! Tuturor o sa li se para ca nu faci altceva decat sa te plangi. Si cine vrea sa promoveze o tipa care se plange mereu? Daca ai o problema, incearca sa gasesti o solutie. Daca sunt doar rautati ale colegilor, ignora-le! Controleaza-ti atitudinea si reputatia profesionala nu va avea de suferit!

La job nu e suficient sa iti faci bine treaba si atat. Daca vrei sa fii apreciata si sa avansezi in cariera, trebuie sa fii perceputa ca o colega placuta, sociabila exact cat trebuie, care ofera ajutor si care isi face bine treaba.

Acum ca stii ce sa nu faci la serviciu, afla si Cum sa te afirmi la locul de munca.

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!