Succesul depinde de prezenta si increderea de sine.

Succesul depinde de cat de prezenta esti atunci cand iti expui ideile, fie ca e vorba de un interviu de angajare sau de punerea pe picioare a unei afaceri. Iar prezenta se traduce prin incredere si sinceritate in felul in care te exprimi, scrie Businessinsider.com.

Psihologul Amy Cuddy, de la Universitatea Harvard, a vorbit la o conferinta TED din 2012 despre avantajul pe care il are conexiunea dintre minte si trup asupra succesului unui individ. De ce conteaza? Pentru ca limbajul corpului iti modifica increderea de sine.

Dar, mai spune ea, postura este doar una dintre caile care iti dau calm si incredere in tine. In noua sa carte, Amy Cuddy scrie ca succesul depinde de “prezenta”, pe care o defineste ca fiind capacitatea unui om de a se adapta si de a-si exprima intregul potential. Fie ca mergi la un interviu pentru un job nou sau vrei sa incepi o afacere, cei cu care intri in contact isi vor da seama rapid daca esti prezenta sau nu si, daca esti, iti vor acorda mai multa incredere.

Psihologul de la Harvard mai este de parere ca, luand in calcul prezenta, succesul depinde de cateva mari variabile. Ele iti pot influenta reusita.

Succesul depinde de trei lucruri

1. Sa crezi in ideea ta

Cand esti prezenta, demonstrezi convingere si pasiune, asa ca si ceilalti ajung sa creada in povestea ta. Cuddy descrie in cartea ei un studiu facut de ea, dar inca nepublicat. Participantii la studiu au fost rugati sa ia parte la niste interviuri de angajare. Aveau la dispozitie cinci minute in care sa convinga intervievatorii ca sunt cei mai potriviti pentru acel job, dar fara sa minta. In tot timpul, intervievatorii nu au fost deloc expresivi. Niste analisti s-au uitat la inregistrarile cu interviurile de angajare si au cercetat gradul de prezenta, de incredere si potentialul de angajare. Intervievatii care au fost mai prezenti au prezentat mai multa incredere si au avut sanse mai mari de angajare. Asa ca succesul depinde de cat de prezenta esti si de cat de mult crezi in ideea ta.

2. Sa ai incredere in tine fara sa fii aroganta

La un concurs la care o companie vrea sa isi aleaga colaboratorii pentru externalizarea serviciilor, unii castiga, iar altii, nu. Ce ii da inapoi pe unii? Faptul ca, la prezentare, sunt prea energici si agresivi. Insista prea mult. In afaceri, acest gen de oameni par defensivi si nepregatiti.

Asadar, succesul depinde de personalitatea ta. Trebuie sa ai incredere in tine fara sa fii aroganta. Fii deschisa sa primesti reactiile celor din jur si nu ii presa, pentru ca, altfel, va parea ca incerci sa acoperi niste incertitudini.

3. Comunicarea verbala si nonverbala se sincronizeaza

Cand nu esti originala si sincera, e posibil ca modul in care comunici, cel verbal si cel non-verbal, sa nu fie corelate. Si asta se intampla pentru ca te straduiesti prea mult sa adaptezi corpul la ceea ce spui, special ca sa creezi impresia pe care iti imaginezi ca vor altii sa o vada.

Pe de alta parte, cand esti prezenta, comportamentul verbal si non-verbal se potrivesc in mod natural. Si succesul depinde de acest echilibru!

Per total, cand ai incredere in tine, si ceilalti vor avea mai mare incredere in tine! Nu inseamna neaparat ca o sa obtii jobul sau ca vei primi sponsorizare pentru ideea ta de afacere, dar macar vei sti ca ai dat tot ce ai avut mai bun! O oportunitate tot ti se va arata!

Acum ca stii cat de important e sa fii prezenta cand iti expui ideile, afla si Cum sa valorifici o idee in cinci pasi.

FOTO: Guliver

Daca ti s-a parut interesant acest articol, da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!