Unele aspecte ale etichetei de la job se schimba de la o generatie la alta. Exista si altele care au trecut testul timpului. Multe dintre obiceiurile pe care le ai acasa sau cu prietenii pot fi considerate ofensatoare la locul de munca si pot atrage cu ele pierderea respectului.

Pe businessinsider.com am gasit un material care le analizeaza pe cele mai periculoase. Problema este ca multi colegi nu vor vorbi atunci cand se simt incomod in prezenta cuiva. Vor tolera aparent, insa se vor feri sa mai petreaca timp cu acea persoana.

Mai jos gasesti lista de “infractiuni” care pot parea minore, dar care te pot face sa pierzi respectul celor cu care lucrezi.

Dai prea mult din casa

Selfie-uri zilnice cu tine acasa, fotografii de la party-uri din weekend, poate tie ti se pare inofensive si fascinante astfel de lucruri, insa impartasirea excesiva de informatii nu e vazuta cu ochi buni. Cei de la munca pot crede ca esti narcisista si ai nevoie permanenta de atentie. Iar o postare nepotrivita poate evidentia imaturitate si lipsa discretiei.

Te plangi ori de cate ori ai ocazia

E bine sa ai un mediu de birou in care-ti poti exprima nemultumirile. Dar unii oameni exagereaza si la acest capitol si se plang de aproape orice, fara o justificare. Nu lasa o zi proasta sa afecteze parerea celor din jurul tau despre tine.

Esti ipocrita

“Fa cum spun eu si nu cum fac eu” este lectia care nu va da niciodata bine in ochii celor din jur si-ti va diminua autoritatea. Adopta o atitudine si tine-te de ea daca nu vrei sa pierzi respectul celor din jur. de a fi consecvent și oamenii vor depinde de tine.

Ii condamni pe altii pentru greselile tale

Oamenii apreciaza si-i respecta pe cei care-si pot lua responsabilitatea pentru propriile actiuni si experiente. Ascunderea lor sub pres sau aruncarea in curtea vecinului te fac sa pari iresponsabil si meschin. Liderii adevarati sunt cei care-i ajuta si pe altii sa se ridice, in loc sa se ridice pe ei, pe spatele celor din jur.

Te imbraci mult prea casual

E minunat ca ai ocazia sa lucrezi intr-un birou unde nu trebuie sa porti un deux-piece sau un costum, dar pantalonii de trening n-ar purtati la munca nici macar intr-o zi lejera vineri. E mai bine sa fii un pic mai bine imbracata decat se cere, decat sa fii considerata o persoana neglijenta. Plus ca vei parea un profesionist mai bun, iar colegii tai iti vor admira stilul.

Citeste si: “4 obiceiuri proaste la locul de munca”!

Foto: iStockphoto