Chiar daca ai un loc de munca placut, la care mergi zi de zi cu placere, tot se acumuleaza oboseala de-a lungul timpului si la un moment dat simti ca stresul pe care ti-l provoaca activitatile de la birou este imens. Avand in vedere ca aproape jumatate din viata ne-o petrecem la birou, poti sa reduci efectele negative provocate de stresul de la birou tinand cont de mai multe sfaturi oferite de specialistii de la journaldunet.com.

Oricat de bine te-ai organiza, viata profesionala vine la pachet cu momente de stres, cu situatii neprevazute si proiecte care trebuie predate intr-un timp record. Inima iti bate cu putere, ideile nu se mai leaga, clipele zboara ca gandul si colegii te preseaza sa termini cat mai repede ce ai de facut. Stresul de la birou te blocheaza, nu iti mai poti controla reactiile, iti piere pofta de mancare si nu te mai poti concentra? Chiar daca are greu de crezut, poti totusi reduce efectele negative ale stresului de la birou

1. Fa pauze scurte, ca sa-ti odihnesti ochii

Dupa ce ai stat ore bune uitandu-te in monitor, muschii ochilor sunt obositi, nu mai vezi la fel de bine si simti ca te ia o durere cumplita de cap. Trebuie sa te relaxezi din cand in cand, asa ca, o data la 10 minute, lasa-ti privirea sa alunece pe geam, in departare, sau in alta parte a biroului, pentru cateva secunde. Respira, gandeste-te la un lucru placut si apoi reia activitatea.

2. Asculta muzica si vei reduce stresul de la birou

Mai ai doar cateva minute sa termini un proiect si nu te poti concentra din cauza galagiei? Pune-ti casti si asculta muzica preferata, orice playlist care te incarca de energie si te inspira. Pentru a evita durerea de spate, arcuieste-ti spatele ori de cate ori ai ocazia, nu sta pe scaun ore intregi, ca sa nu se dilate venele, si evita pozitia picior peste picior. Ridica-te sa iti iei cate un pahar cu apa sau sa iti faci un ceai cel putin o data la doua ore.

3. Nu manca in fata monitorului

La pranz, ridica-te de la birou, nu manca in fata calculatorului si apoi misca-te putin, cat sa te dezmortesti. Ca sa tii sub control stresul de la birou, pune-ti telefonul pe silent si nu il fixa intre umar si ureche, in timp ce mananci, ca sa ai mainile libere. Este important ca pauza sa fie un moment de relaxare, in care iti limpezesti mintea, si savurezi o portie de mancare sanatoasa.

4. Incepe cu treburile mai grele

Incearca sa te concentrezi pe ce ai de facut in acel moment si nu te apuca sa rezolvi treburi personale, ca sa nu te trezesti apoi ca trebuie sa stai peste program la birou. Stabileste-ti obiective clare, realizabile, incepand cu cele care sunt mai grele si apoi cu cele mai usoare. Le poti alterna, daca simti ca astfel esti mai motivata. Este important sa iti cunosti corpul si felul in care dai mai bine randament la serviciu.

5. Cum te perfectionezi fara sa te stresezi

Nu fa o lista cu ce ai de facut, ci una in care sa notezi ceea ce ai rezolvat peste zi si incearca sa vezi cam cat iti ia fiecare activitate in parte. Incearca sa iti depasesti in fiecare zi recordul, de parca totul e un joc, si sa te recompensezi cu mici cadouri in drum spre casa: o gustare la care poftesti sau o pereche de cercei la care visezi de mult timp.

In plus, este important sa iti personalizezi spatiul de la birou cu o planta sau alte lucruri care te ajuta sa ai mai multa inspiratie: fotografii cu cei dragi sau din ultima vacanta. Simti ca stresul de la birou este sufocant? Refugiaza-te pentru cateva secunde cu privirea in aceste obiecte si aminteste-ti ca orice se rezolva pe lumea asta, chiar daca te simti pierduta si fara inspiratie.

Afla si care sunt care sunt cele mai bune Alimente antistres. Le mananci si uiti de griji!.

 Foto: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!