Cauti pretexte ca sa nu faci sport? Cum sa le elimini.

Sunt zile in care cauti pretexte ca sa nu faci sport. Asa e? Dar cat de adevarate sunt aceste motive? Programul se face in functie de prioritati si exista solutii ca sa ai timp pentru miscare. Trebuie numai sa le cauti!

Fiecare are momente in care nu are chef sa mearga la sala. Te trezesti dimineata si ti-e lene sa te ridici din pat. Ai o zi agitata si nu ai timp. Prietenii vor la film si nu mai ai timp deloc pentru tine. Ai deadline maine la job. Dar ai deadline in fiecare zi? Nu!

Sa mergi la sala in mod constant presupune un efort. Si sa te dedici acestui lucru. Uneori, faptul ca sportul te ajuta sa fii sanatoasa nu te motiveaza destul. Si, de aceea, cauti pretexte ca sa nu faci sport. Si e ok, atat timp cat nu devine o obisnuinta

Cele mai des intalnite pretexte ca sa nu faci sport. Si cum sa le elimini

1. “Nu am timp azi”

Intotdeauna ai timp pentru lucrurile pe care le apreciezi. Daca te folosesti de astfel de pretexte ca sa nu faci sport, inseamna ca miscarea nu e pe lista ta de prioritati. Asa ca nu te mai minti singura si recunoaste ca pentru tine nu e asa important sportul. Si e ok, pentru ca, odata ce identifici problema, o poti rezolva. Poate ca ai ales niste exercitii care nu ti se potrivesc sau ai avut motivatia gresita. Nu trebuie sa te gandesti ca faci sport ca pedeapsa pentru ceva gustos ce ai mancat. Ci pentru ca iti respecti corpul si vrei sa fie sanatos.

2. “Nu am cand, din cauza copiilor”

Daca ai copii, e si mai tentant sa apelezi la tot felul de pretexte ca sa nu faci sport. Dar ce-ar fi sa ii incluzi si pe ei in aceasta activitate? Poti sa faci sport si acasa, impreuna cu ei. Sau, cand scoti copilul cu bicicleta, sa iesi si tu la alergat.

3. “Am febra musculara, de ieri”

Uneori chiar e bine sa le lasi o pauza muschilor tai. Dar, sa fim serioase, nu ai febra musculara mereu. Daca ai febra musculara la gambe, azi poti sa lucrezi bratele sau abdomenul. Si invers. Poti sa faci exceptie de la acest lucru cand esti la inceput si corpul tau inca nu e obisnuit cu efortul.

4. “M-am distrat prea mult aseara”

Crezi sau nu, sportul contraataca mahmureala. Pune-te in miscare si scoate afara toxinele prin transpiratie. O sa te simti mai bine garantat! Chiar daa nu faci exercitii prea intense, fa miscare si bea multa apa!

5. “Mi-e rusine sa fac sport in fata altora”

Ca sa elimini astfel de pretexte ca sa nu faci sport, incepe prin a face exercitii acasa. Daca iti permiti, poti face si la sala exercitii individuale, cu profesor. Daca vrei sa mergi la sala si cu alte tipe, poti sa te imbraci cu haine mai largi, nu e nevoie sa porti colanti daca nu iti place cum arati in acest moment. Insa, dincolo de asta, e bine sa incerci sa iesi din zona ta de confort si sa ai incredere in tine!

6. “Am multe treburi de facut”

Stii ce ti-ar prinde bine cand esti stresata? O sesiune de exercitii. Sportul elibereaza endorfine si te face sa te simti mai energica si mai fericita. Poate ti se pare nepotrivit sa te duci sa faci miscare cand ai multa treaba la job, dar o sa fii mult mai productiva cand te reapuci de treaba!

Acum ca stii care sunt scuzele si le poti repara, afla si cateva Strategii pentru a face miscare.

FOTO: Guliver

Daca, te-a ajutat acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!