Chiar daca este o practica veche de secole, yoga a ramas una dintre cele mai apreciate metode de antrenament, cu mii de adepti in toata lumea. Odata ce ai inceput sa practici yoga, vei intra in ritm, bucurandu-te de beneficiile pe care le are asupra corpului, mintii si sufletului. Doar respiri si vei fi tonifiat si zen, asa ai crede, nu? Nu e chiar atat de simplu, iar aceste greseli comune de yoga chiar iti afecteaza rezultatul exercitiului.

Exista o multime de elemente care pot face cursurile de yoga mai putin eficiente. Fiecare yoghin poate efectua unele trucuri pentru a-si imbunatati practica, fie ca este incepator sau instructor. In general, in toate activitatile spirituale, rezultatele se lasa asteptate si uneori ne putem simti demotivati, insa gandeste-te cat timp acorzi unui alt hobby pentru a deveni expert si incearca sa aplici acelasi principiu si cand vine vorba de yoga.

Andreea Lada, instructor yoga la Scoala Iubirii (www.scoalaiubirii.ro), ne spune care sunt acele greseli comune de yoga care afecteaza rezultatul exercitiului si cum le putem remedia pentru a beneficia de cele mai bune efecte ale antrenamentelor.

Te misti prea repede

Ciclismul sau clasele de CrossFit sunt despre viteza, despre cat de mult efort poti depune intr-o anumita perioada. In timp ce aceste programe de antrenament au avantajele lor – intensitatea antrenamentelor si beneficiile cardio – yoga are in vedere realizarea antrenamentelor foarte incet. Mitul este ca, daca nu te misti repede, nu poti obtine un antrenament bun, ceea ce nu este relevant pentru orice tip de miscare. In yoga, cu cat te misti mai lent, cu atat antrenamentul va fi mai benefic si vei reusi sa intri in legatura cu corpul tau, sa constientizezi ceea ce se petrece in interior. In plus, respiratia este strans legata de minte, iar cu cat vom incetini ritmul respiratiei, cu atat si mintea se va linisti mai mult, iar gandurile excesive se raresc.

Extensiile si rasucirile dau dureri de spate

Ar putea parea intuitiv sa vrei sa extinzi spatele in pozitia cobra, mai ales atunci cand te doare mijlocul, insa acest lucru ar putea aduce, de fapt, la mai multa durere. 95% din problemele de spate nu sunt legate de flexibilitate. In schimb, muschii spatelui trebuie sa fie consolidati, mai degraba, decat intinsi. Daca suferi de dureri de spate, rasuceste-te usor si concentreaza-te pe miscari care vor lucra spatele, cum ar fi pozitia lacustei.

Greseli comune de yoga: picioarele tale sunt prea departate sau prea apropiate

Atunci cand incerci sa respiri, sa mentii pozitia, sa te concentreazi si sa te linistesti, sa le realizezi pe toate in acelasi timp, poate fi foarte usor sa treci cu vederea peste cele mai mici detalii care fac diferenta. Insa distanta dintre picioare este foarte importanta atunci cand este vorba de alinierea propriu-zisa a corpului. Picioarele prea apropiate pot duce la dureri de genunchi, iar atunci cand le tinem prea departate, pot provoca probleme ale femurului. Prin urmare, evita sa faci aceste greseli comune de yoga!

Bei apa in timpul practicii

Toata lumea iti spune sa consumi apa in timpul antrenamentelor, asa ca de ce nu ar trebui sa te hidratezi si cand esti pe saltea? Daca studiezi intr-adevar practica yoga, vei descoperi ca textele vechi nu sugereaza sa consumi lichide cu doua ore inainte si aproximativ o jumatate de ora dupa yoga. Ideea este ca in timpul practicii se aprinde un foc intern, care nu numai detoxifica, ci ofera si energie. Apa, in esenta, distruge acel foc. Se sugereaza hidratarea in mod corespunzator in timpul zilei, in acest fel nu risti sa te deshidratezi in timpul antrenamentului.

Sari peste relaxarea finala

Greseli comune de yoga? Obisnuiesti sa sari peste ultimele minute ale practicii yoga (Savasana) – dedicate pastrarii pozitiei, meditatiei si exercitiilor de respiratie lenta, de multe ori in intuneric. Toate tipurile de practici sunt diferite si exista foarte putine lucruri cu care instructorii de yoga se pun de acord, dar chiar si in aceste conditii, unul dintre lucrurile foarte importante in yoga este Savasana (relaxarea finala), regasita aproape in fiecare stil, in fiecare teorie, oriunde in lume. Nu numai ca aceasta postura ne permite sa ne relaxam complet, dar este, de fapt, una dintre cele mai provocatoare ipostaze, motiv pentru care multi si-ar putea dori sa o evite.

„Ne descurcam foarte bine la a lucra intens, la a rezolva mai multe task-uri, dar aspectul la care avem nevoie sa lucram intens este si va fi in continuare mintea noastra. In loc sa inchei brusc antrenamentul odata cu diminuarea luminii, stai pana la final. Cu siguranta vei fi mult mai zen la plecare daca vei face acest lucru“, explica Andreea.

Daca ti-a placut articolul cu greseli comune de yoga, citeste si: Yoga infrumuseteaza pielea si te ajuta sa ai mai multa incredere in tine

Foto: Guliver