Cum sa gandesti pozitiv.

Nu stii cum sa gandesti pozitiv, intr-o lume in care esti mereu stresata si se intampla o multime de lucruri rele? Depinde doar de tine sa vezi si lucrurile bune si sa actionezi incat sa produci mai multa dopamina, serotonina si oxitocina – substante ale fericirii.

Loretta Breuning este medic si autor al cartii “Stiinta pozitivismului si obiceiurile unui creier fericit”. Ea a scris pentru Forbes.com un articol despre cum sa gandesti pozitiv si sa alungi gandurile negative.

“Creierul uman nu e construit ca sa creeze fericire, asa cum ne-am dori noi sa fie. Creierul uman a evoluat in sensul asigurarii supravietuirii. Pastreaza substantele chimice ale fericirii (dopamina, serotonina si oxitocina) pentru situatiile in care ai avea nevoie de ele pentru a supravietui. Le elibereaza numai in doze mici, care sunt metabolizate rapid. Iar acest lucru ne determina sa facem mereu pasi mici care sa stimuleze producerea de substante ale fericirii”, spune ea.

In incercarea de a stimula producerea de substante chimice care sa iti aduca fericirea poti ajunge sa ai parte, de fapt, de efectul opus, mai ales la finalul unei zile stresante. Creierul nostru este construit ca sa identifice la timp problemele si pericolele cu care ne-am putea confrunta, pentru a putea actiona.

Cum sa gandesti pozitiv

Daca nu inveti cum sa gandesti pozitiv si sa iti faci un fel de circuit al pozitivismului, negativitatea te va acapara. Petrece un minut, de trei ori pe zi, timp de 45 de minute, in care sa te gandesti la lucruri pozitive. In acest fel, iti vei antrena creierul sa caute lucrurile pozitive, la fel cum este obisnuit sa le detecteze pe cele negative.

Poate vei fi tentata sa crezi ca nu exista destul de multe lucruri pozitive in jurul tau. Dar lucrurile bune nu sunt dintre cele mai marete cu putinta. Orice lucru bun, oricat de mic ar fi, va crea o carare catre asteptari pozitive.

Cand iti construiesti un circuit de positivism si inveti cum sa gandesti pozitiv, ajungi sa diminuezi negativismul, inlocuindu-l cu asteptari realiste si placerea de a-ti alege urmatorul pas pe care sa il faci. Nu poti prezice niciodata rezultatul eforturilor tale, dar poti sa alegi ce pas sa faci ca sa iti indeplinesti nevoile. Asteptarile realiste duc la actiuni personale. In felul acesta, vei stimula singura substantele ce duc la fericire, in loc sa speri ca lumea din jur o va face pentru tine.

FOTO: Guliver

Citeste si: Gandirea pozitiva se invata. Meditatia e secretul.