Ai incercat de mai multe ori meditatia si nu prea ti-a iesit? Stai linistita, nu e nimic in neregula cu tine. Aceste patru secrete o sa te invete cum sa meditezi astfel incat sa profiti mai mult de beneficiile practicii.

Pentru prima oara, oamenii de stiinta, oamenii spirituali, cei din toate mediile si toate tipurile de profesii sunt de acord cu un lucru: meditatia te ajuta foarte mult sa scapi de stres, sa contracarezi depresia si sa fii mai fericita. Stiinta cerceteaza acum acest lucru, pe care yoghinii il stiu deja de secole.
Poate te intrebi de ce nu incearca toata lumea, daca meditatia e atat de benefica? Ei bine, la inceput este mai dificil. Si eu ma lupt cu asta. Incerc sa imi limpezesc mintea in timp ce imi „inoata” prin cap ganduri despre facturi, certuri cu iubitul sau cat de multe lucruri am de facut la serviciu. Ba chiar, atunci cand nu reuseam, ma simteam si mai stresata si ma gandeam ca nu sunt in stare sa fac un lucru pe care atat de multi oameni il fac. Din fericire, am avut parte de ajutor.

Daca vrei sa stii cum sa meditezi ca sa profiti la maxim, iata patru secrete care te vor ajuta, o lista realizata de bickthebrain.com.

4 secrete care te invata cum sa meditezi mai usor

Ai nevoie sa-ti schimbi perspectiva. Probabil ca, fara sa vrei, la fel ca si mine, ai niste preconceptii despre cum functioneaza meditatia, ce anume este si ce vei obtine de la ea. Meditatia nu e legata de experientele pe care le vei avea, nici de linistirea mintii si oprirea gandului. Meditatia te ajuta sa fii mai prezenta, sa traiesti mai mult in moment, in fiecare zi. Partea ciudata este ca nu poti incerca sa faci asta. Nu e ceva ce poti invata. Tot ce poti face e sa nu mai incerci sa controlezi procesul, ci doar sa iti observi mintea, gandurile, de la o distanta, cat de mica.

Foloseste o „poarta”. Sau, mai bine zis, un proces de pregatire pentru practica meditatiei. O idee buna este yoga, care iti pune energia din corp in miscare si iti linisteste mintea inainte de practica. Daca nu e stilul tau, poti incerca sa faci o plimbare sau o baie. Ideea este sa faci ceva care sa te separe de problemele cu munca sau cu familia.

Pasi mici. Nu iti pune standarde prea inalte la inceput. Nu incerca sa stai o ora in postura de meditatie si sa suferi pe parcurs. Incepe cu 10 minute. Sau chiar cu cinci cicluri de respiratie profunda. Acestea vor fi o baza pe care sa o cresti, incetul cu incetul.

Nu te complica. Exista multe tehnici diferite, ritualuri si idei la care poti apela. Dar pana la urma, meditatia presupune ca stai tu cu tine, asa ca n-ai nevoie de elemente suplimentare. Iata ce este insa necesar: sa stai confortabil, pe un scaun, pe jos, cu o perna speciala, ce te ajuta mai bine. Apoi alege o tehnica de baza care sa te concentreze. Cel mai simplu pentru incepatori este sa iti concentrezi atentia pe respiratie. Nu cauta un rezultat. Observa felul in care reactioneaza corpul tau si gandurile tale, dar nu te lasa dusa de val. Daca iti pierzi atentia, incearca sa te duci inapoi la respiratie. Daca te gandesti jumatate de ora la facturi si observi ca te-ai gandit la facturi, atunci ai parte de un succes! Si cel mai important este sa nu te judeci. Fii blanda cu tine, accepta de fiecare data cand iti zboara gandurile in alta parte. Cu cat observi mai mult, cu atat te accepti mai mult si cu atat meditatia va fi mai buna.

La inceput vei avea parte de multe tulburari, ganduri si emotii care ies la suprafata. Dar fii perseverenta, fa asta in fiecare zi si nici n-ai idee cat de bine iti va fi in viitor!

Meditatia practicata in fiecare dimineata are multe beneficii, afla care sunt!

Foto: iStock