cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze

Cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze atunci cand ajungi acasa si cum sa nu dai mai departe emotiile negative partenerului de cuplu: am invatat solutiile de pe Psychology Today.

Ajungi acasa nervoasa de la job? Iti versi frustrarile de la locul de munca pe iubit, sot sau copii? Afla ca nu esti singura! Insa poti invata cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze acasa.

Poate cea mai mare problema a parintilor este faptul ca se descarca asupra copiilor, atunci cand sunt dezamagiti de propria persoana. In relatia de cuplu, partnerii au tendinta de a merge pe coji de oua numai sa nu devina tinta frustrarilor si furiei.

Da, cu cat job-ul este mai stresant, cu atat aceasta dinamica nesanatoasa destrama relatiile de familie. Invata cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze pentru a nu adauga si mai mult haos in viata ta.

Daca te simti vinovata sa iti descarci frustrarile si furia in familie, solutia nu este sa cauti un job mai putin stresant, ci in a invata sa iti gestionezi stresul. Astfel, invatand cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze acasa, vei sti cum sa eviti descarcarile nervoase asupra celor dragi, oricat de proasta a fost ziua!

Cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze – strategii de gestionat stresul

Conform studiilor, oamenii ce sunt prost tratati la munca au tendinta de a-i trata la fel pe cei de acasa. Ai fost insultata, criticata sau minimizata? Cel mai mare risc este sa aplici acelasi tratament celor dragi, perpetuand astfel ciclul emotiilor nesanatoase.

Este mai dificil sa ne controlam emotiile si atunci le “varsam” peste cei nevinovati, de acasa. De obicei cad in capcana “neajutoratii” – copiii, animalele de companie sau partenerii de cuplu mai slabi, care la randul lor nu pot bloca aceste emotii.

Daca cedezi in fata emotiilor puternice, cand iti vine greu sa iti controlezi furia, sigur vei regreta mai tarziu, cand gandurile nu mai sunt asa de negre. Drept pentru care e esential sa inveti cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze si acasa pentru ca, la final, principala victima vei fi chiar tu!

Care sunt metodele prin care poti controla emotiile negative?

Conform studiilor, ajuta somnul si sportul. Participantii la studiu ce au facut peste 10.000 de pasi pe zi au fost mai putin abuzivi cu cei apropiati decat aceia care au facut pana la 7000 de pasi pe zi.

Oamenii de stiinta au descoperit ca arderea a pana la 587 de calorii zilnic reduce efectele dureroase ale comportamentelor abuzive. De asemenea, s-a facut o legatura intre lipsa somnului si lipsa auto-controlului.

Cum sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze in familie – creeaza un cerc pozitiv!

Sigur, somnul sanatos si sportul regulat te ajuta sa ai o dispozitie mai buna. Insa nu doar atat. Sunt baza unui stil de viata sanatos. Astfel, somnul este in legatura cu creativitatea si speranta de viata crescuta.

Daca te odihnesti bine, atentia este crescuta si astfel performantele cresc si stresul se reduce. Sportul creste nivelul de energie, creste fericirea si imbunatateste memoria. In plus, te ajuta sa dormi mai bine si imbunatateste memoria.

Deci, atunci cand simti ca esti prea stresata sa faci sport, aminteste-ti ca a face exercitii fizice te ajuta sa scapi de stres. Iar atunci cand simti ca esti prea nervoasa sa dormi, aminteste-ti ca somnul te ajuta sa-ti gestionezi toate emotiile mai bine. Incet, incet o sa ajungi sa nu lasi stresul de la munca sa te afecteze si acasa!

Citeste si: Vindeca-te de cultul stresului: scapa de oboseala si invata sa te odihnesti

Foto: Gulliver