Hai sa fim sincere: chiar si daca avem un job (aproape) perfect, tot apar conflicte la locul de munca sau momente in care ne simtim demotivate. Frustrarile se acumuleaza, mai ales in momentele stresante, si ajungi sa le spui tuturor colegilor ce te apasa, lucru care, potrivit studiilor, nu e deloc bine pentru tine. Iata de ce ar trebui sa te plangi mai putin la job!

Intr-un articol de pe bustle.com, am descoperit de ce ar trebuie sa te plangi mai putin la job. O cercetare care a vizat 112 de angajati, din diferite domenii de activitate, ale carei studii au fost publicate in European Journal of Work and Organizational Psychology, puncteaza cat este de important sa trecem peste o experienta neplacuta si sa vedem jumatatea plina a paharului.

In cadrul studiului, subiectilor li s-a cerut sa tina un jurnal timp de trei zile. Dimineata, acestia trebuiau sa scrie ce stare au si cum au dormit peste noapte. Dupa-amiaza, trebuiau sa descrie un eveniment negativ pe care l-au experimentat la serviciu. Se avea in vedere legatura angajatului cu munca (in special, satisfactia si mandria la job) si dorinta acestuia de a face fata supararilor de zi cu zi fara sa se planga.

De ce ar trebui sa te plangi mai putin la job

Dupa ce au analizat datele, cercetatorii au ajuns la concluzia ca pentru cei care nu se plangeau sau care treceau rapid cu vederea lucrurile neplacute de la job, implicarea la locul de buna si dispozitia nu erau afectate sau foarte putin influentate de ce zi au avut la munca. De ce ar trebui sa te plangi mai putin la job? Pentru ca daca pui accent doar pe ce este negativ iti faci mai mult rau decat bine, iar pe termen lung vei ajunge sa exagerezi lucrurile si sa te setezi pe a critica si nu a inova.

Atunci cand te plangi tot timpul legat de ceva, retraiesti constant momentul care a generat acea stare si faci asocieri negative, ceea ce in memoria ta va ramane ca o experienta negativa. In al doilea rand, sa te plangi de o zi rea, chiar si daca aceasta nu s-a sfarsit, poate agrava lucrurile, mai ales daca nu ai grija ce spui sau cui ii incredintezi nemultumirile tale.

Conteaza cum transmiti un mesaj, dar si cand o faci

Acesta nu este primul studiu care arata ca sa te plangi la job nu este un obicei bun pe termen lung. Cercetatorii au aratat ca negativitatea este molipsitoare si, cel mai important, neproductiva. In schimb, potrivit unui studiu din 2016, daca pastrezi reclamatiile/nemultumirile pentru un moment in care rezolvi cu adevarat ceva daca le expui, ai mult mai multe sanse sa fii fericita.

Cum sa rationezi in momentele cu energie negativa

Asa ca daca viitoare cand simti nevoia sa te plangi despre un lucru minor de la locul de munca, opreste-te pentru o secunda si gandeste-te daca este sau nu important sa spui ce simti. Analizeaza care sunt sansele sa schimbi ceva prin faptul ca iti pui nemultumirile pe tava. Respira adanc si, daca nu e o problema de viata si de moarte, nu te mai lasa atrasa in jocul nemultumirilor, ci invata sa ai o stare de spirit mai buna si pune accent pe lucrurile frumoase din jur. Iti poate fi de ajutor si articolul: Esti stresata la job? Se poate sa nu mai fii!

Foto: Guliver