Desi ai multe lucruri de gestionat in viata de zi cu zi – job, relatii, familie, mers la sala, somn, orice altceva iti vine in minte - exista cateva lucruri pe care le poti controla in viata, cu adevarat.

Viata e complicata. Tot timpul iei decizii. Milioane de decizii. Iar rezultatul fiecarei decizii pe care o iei fie este fie pozitiv, fie negativ, fie neutru. Cu cat iei mai multe decizii pozitive, cu atat mai bine. Uneori insa, deciziile pozitive presupun mai mult efort. Cum ar fi sa nu mai amani mersul la sala sau sa te speli pe dinti in fiecare seara.

Cum sa-ti gestionezi viata in 7 pasi simpli

Daca vei invata sa lucrezi cu singurele 7 lucruri pe care le poti controla in viata vei incepe sa iei mai multe decizii pozitive decat negative si, astfel, comportamentul pozitiv va deveni a doua natura a ta, scrie Greatist.com. Iar asta iti va imbunatati starea de spirit.

1. Inspira, expira, repeta

Cei mai multi oameni nici macar nu se gandesc la felul in care respira. Tu insati vorbesti uneori cu atat de mult entuziasm incat uiti sa respiri. E important sa respiri, dar e la fel de important sa constientizezi ca faci asta si sa te concentrezi asupra respiratiei. Iti simti pieptul cum se ridica atunci cand inspiri si cum coboara cand expiri?

Respiratia este o metoda prin care te poti relaxa si cu care poti incetini gandurile din goana lor nebuna. Daca treci printr-o experienta neplacuta, respira adanc de cateva ori si concentreaza-te pe respiratie, nu pe cat de urata a fost situatia. Cand respiri, numara incepand cu “unu” pe inspiratie si continuand cu “doi” pe expiratie. Cand ajungi la 10, ia-o de la capat. Vei incepe sa te simti mai bine in mod garantat!

2. Stai de vorba cu tine insati

Cu totii avem niste voci in minte. Acele voci pot fi uneori critice si pot sta in calea fericirii si succesului tau. Incearca sa socotesti de cate ori pe zi discutiile pe care le porti cu tine insati, in gand, sunt negative. S-ar putea sa ramai surprinsa cand vei vedea cat de des te critici. Inlocuieste aceste dialoguri cu unele de incurajare si atitudinea ta va incepe sa se schimbe. Vorbeste-ti cu compasiune. De exemplu, in loc sa iti spui ca nu esti destul de buna, aminteste-ti ca meriti dragoste si atentie sau ca e in regula sa faci greseli. Toata lumea face!

3. Spune “Multumesc!”

Daca reusesti sa fii recunoscatoare in fiecare zi, vei fi mai fericita si mai productiva. Cultivarea gratitudinii te invata sa te concentrezi pe speranta, sa ramai inspirata, sa fii optimista si, in timp, aceste lucruri duc la curaj si puterea de a rezista in fata esecurilor.

4. Invata sa folosesti limbajul corpului

Potrivit neurologului Amy Cuddy, prin simpla schimbare a posturii corpului poti demonstra forta si incredere. De exemplu, daca iei o pozitie de forta – bratele incrucisate si picioarele “infipte” in pamant – cresti nivelul de testosteron si il scazi pe cel de cortizol, care este hormonul stresului. Rezultatul este ca aceasta pozitie te va face sa te simti mai increzatoare. Gandeste-te la asta inainte sa te intalnesti cu un potential client, inainte sa mergi la un interviu sau chiar inainte sa iesi din casa. Postura te ajuta enorm!

5. Fa antrenamente – fizice si psihice

Exercitiile fizice iti dau sansa sa te concentrezi exclusiv asupra miscarilor si, eventual, asupra muzicii pe care o asculti in casti. In rest, nimic. Mintea ti se goleste si asta e eliberator. Nici nu trebuie neaparat sa mergi la sala, aloca-ti macar 20 de minute pe zi pentru a te ridica si a face miscare. Miscarea iti elibereaza de tensiuni atat corpul, cat si mintea si iti dezvolta potentialul creativ. Pana si mersul te face sa fii mai creativa.

Si sa iti pui creierul la munca e foarte important. Fie ca faci Sudoku, puzzle sau te joci pe smartphone, creierul tau va simti diferenta. Da-i de lucru creierului tau ceva ce nu este foarte greu pentru 20-30 de minute in fiecare zi, doar cat sa se concentreze asupra unui singur lucru. Vei vedea ca vei fi mai putin stresata.

6. Mananca destept

Chiar daca iti place cum miroase, sa mananci junk food este o decizie negativa. Iti incetineste si intristeaza corpul si mintea. De asemenea, daca mananci prea mult zahar, poti avea o multime de probleme medicale, sa nu mai vorbim despre scaderea productivitatii. In plus, mancarurile procesate duc la boli cronice cum ar fi diabet, obezitate si chiar cancer la san. Daca iti vei pune la indemana un bol cu felii de morcov, fructe proaspete sau nuci si seminte vei scapa de gustarile nesanatoase.

7. Dormi cat trebuie

Somnul este crucial pentru o mai buna atentie, concentrare, pentru obtinerea unor performante academice si profesionale mai bune. Iti tine apetitul sub control si iti imbunatateste starea de spirit. In loc sa “furi” cateva ore de somn, stabileste-ti o rutina. Incearca sa te culci devreme si sa te trezesti devreme. Daca poti, bucura-te de rasaritul soarelui. Daca nu reusesti sa adormi, vorbeste cu tine insati. Spuneti ca esti mandra de ceea ce ai realizat peste zi si ca iti vei lasa mintea si corpul sa se odihneasca.

Ca sa ai o viata echilibrata, invata sa fii optimista!

 Foto: Guliver