calea spirituala

Poate ai impresia ca e usor sa-i ierti pe ceilalti. Pur si simplu le spui ca i-ai iertat. Poate chiar si crezi asta. Insa resentimentele si frustrarile au tendinta sa se acumuleze in subconstientul nostru, fara sa ne dam seama. Daca vrei sa ierti, dar nu stii cum sa faci, poti sa apelezi la aceasta tehnica de meditatie de iertare, propusa de yogajournal.com. 

Meditatie de iertare, in 4 pasi

Propune-ti sa ierti.

Fa o lista cu acele lucruri pe care vrei sa le ierti, dar nu poti. Cu acele persoane care ti-au gresit si te-au ranit. Incearca sa fii empatica cu ele, sa le intelegi de ce ti-au facut rau. Empatia este foarte puternica atunci cand vine vorba de iertare.

Te-ai iertat pe tine?

Te-ai gandit in ce masura esti suparata pe persoana respectiva si in ce masura esti de fapt suparata pe tine? Pe reactiile tale din momentele grele sau lipsa ta de compasiune? Pune-ti aceste intrebari inainte sa incepi meditatia.

Credem ca nu suntem capabili de iertare.

De cele mai multe ori, orgoliul intervine in calea iertarii. In loc sa intelegem de ce ne-a ranit cineva, asteptam ca omul acela sa vina si sa-si ceara iertare, ba mai mult, sa propuna si solutii pentru situatie. Dar orgoliul il opreste si pe el. Sau nu stie cum sa isi comunice emotiile. In loc sa astepti ca cineva sa iti ceara iertare, cel mai bine este sa iti propui tu sa il ierti. Fara ca el sa-ti ceara. Tu esti cea care trebuie sa-si propuna sa ierte, pentru ca resentimentul te va apasa pe tine ca o povara din ce in ce mai grea.

Tehnica de meditatie de iertare.

Pune-te intr-o postura comfortabila, inchide ochii si concentreaza-te pe respiratie. Apoi, pe fiecare respiratie, repeta-ti urmatoarea fraza: “Sunt capabila de iertare si de iubire”. Sau adapteaz-o dupa cum simti tu. Daca esti incepatoare in ale meditatiei, poti face asta doua minute pe zi in prima saptamana. Concentreaza-ti atentia pe zona inimii tale si incearca sa ti-o inchipui cat mai deschisa. In urmatoarea saptamana poti incerca patru minute. In acest timp, gandeste-te la toate modurile in care tu ai ranit pe cineva, din confuzie, din manie, din tristete, din durere.

Da-ti seama ca ceilalti probabil au facut acelasi lucru pe care l-ai facut si tu, dar fata de tine. Da-ti voie sa simti durerea si povara resentimentelor, oricata suferinta ar presupune. Traieste aceste emotii si spune-ti ca vei da drumul durerii atunci cand inima ta va fi gata.

Foto: iStock

Daca ti s-a parut folositor acest articol, da like paginii noastre de Facebook, ca sa gasesti si altele!

Iertarea este doar un pas. Iata inca 9 schimbari simple in viata ta. Incearca-le de azi!