meditatie

Daca citesti foarte mult despre ce procesul de meditatie, risti sa iti formezi pareri preconcepute. Fiecare dintre noi are experiente diferite. Nu numai de la persoana la persoana, dar si de la sesiune la sesiune. Iata la ce sa nu te astepti.

Practica de meditatie se raspandeste in lume, din ce in ce mai multi dintre noi isi doresc sa se cunoasca mai bine si sa intre in contact cu parti inca nedescoperite ale lor. Dar opiniile variaza de la caz la caz, la fel si povestile.

Facem parte cu totii din acelasi univers, dar suntem manifestari diferite ale lui. Suntem toti extrem de asemanatori si, cu toate acestea, nu mai exista nimeni care sa ne semene 100%. Ca fiinte umane, ne dorim pace, liniste si intelegere. Dar latura noastra activa si drumul nostru ne fac sa ne stabilim obiective de atins. Ne este foarte usor sa ne atasam de o viziune a viitorului nostru si sa ne formam asteptari pentru ceea ce urmeaza.

Mintea noastra este o unealta uimitoare si poate fi antrenata prin meditatie. Acest proces presupune sa punem pauza oricaror alte lucruri din viata noastra si sa stam comod, doar noi cu gandurile noastre.

Asteptari gresite despre meditatie

Cand meditezi trebuie sa iti suprimi gandurile. In timpul practicii, este cat se poate de normal sa ai foarte multe ganduri. Faptul ca mintea noastra poate fi limpede si absolut „goala” este o preconceptie comuna. Cheia pentru o meditatie reusita presupune sa simtim gandurile atunci cand vin, dar sa nu ne implicam in ele. Doar sa le observam cu detasare.

Poti medita doar din pozitii de yoga. Daca esti foarte flexibila si vrei sa stai cu picioarele si bratele in pozitii complicate, poti face asta. Insa oricine poate medita pe un scaun, fotoliu sau pe podea, atat timp cat pozitia este una comoda. Ba chiar poti sa stai intinsa pe pat, cu mainile si picioarele relaxate.

Daca practici meditatia, esti fericit constant. Nimic mai fals! Nicio meditatie nu ne va transforma intr-un „robotel” care zambeste tot timpul. Traim intr-un mediu complex, vietile noastre sunt extrem de complicate si orica intorsatura de situatie ne poate dezechilibra starea de bine. Meditatia ne ajuta sa ne intelegem mai bine starile, sa aflam de unde vin emotiile negative. Atunci cand meditam, invatam cum sa fim in momentul prezent. Daca starea noastra este una de manie sau frica, atunci asta este!

Citeste si: “Cunoaste-te mai bine cu meditatia Vipassana

Foto: Guliver