Stresul, tensiunea corpului si oboseala pot fi eliminate chiar si in 3 minute de meditatie de relaxare. Mintea n-are nevoie de mai mult ca sa se destinda, daca o obisnuiesti cu cate o sedinta scurta de meditatie in fiecare zi! Iti spunem ce presupune pas cu pas!

Ca sa faci meditatie de relaxare nu este neaparata nevoie sa stai in pozitia lotusului. Chiar si 3 minute petrecute pe scaun pot te pot ajuta sa te relaxezi

Meditatie de relaxare rapida

Mergi intr-un loc linistit, unde stii ca nu vei fi intrerupta. Asaza-te in postura lotus daca iti este la indemana, dar daca faci meditatie de relaxare la birou, poti sta si pe un scaun.

Inchide ochii 1 minut si observa ce se intampla in corp. Te simti obosita? Te doare spatele? Analizeaza toate senzatiile pe care le ai, incepand de la picioare si pana la cap.

Dupa ce te-ai relaxat suficient, incepe sa respiri incet si adanc pentru inca un minut. Nu-ti face griji pentru gandurile care iti navalesc in minte, lasa-le sa treaca pe langa tine si focuseaza-te pe respiratie. Este esentiala in orice exercitiu de meditatie de ralxare rapida, ca si in alte tehnici de meditatie.

Asculta sunetele din jurul tau. Nu te stradui sa le identifici, doar asculta ce se intampla in apropierea ta. Intoarce-ti din nou atentia asupra corpului si observa cum te simti. Deschise usor ochii, ridica-te lent din pozitie si reia-ti activitatile zilnice. Rolul acestui exercitiu de meditatie de relaxare e sa te ajute sa-ti odihnesti corpul si mintea.

Tips: alterneaza aceasta meditatie de relaxare rapida cu una mai lunga, de 20-30 de minute, atunci cand ai mai mult timp la dispozitie!

Foto: Guliver