Meditatia in 6 etape. Cum iti poate schimba viata

Meditatia in 6 etape presupune compasiune, gratitudine, iertare si te pune sa iti imaginezi cum va fi viata ta in viitor. E o practica ce iti poate “reseta” existenta, pentru ca te poate face sa privesti cu ochi mai buni lumea.

Meditatia in 6 etape e o practica simpla care, facuta zilnic, te poate ajuta sa imbunatatesti fiecare aspect al vietii tale. Chiar daca ai viata pe care ti-ai dorit-o intotdeauna, o familie si un job minunate, chiar daca pleci in vacante de vis si ai multi prieteni, uneori te poti simti blocata in rutina de zi cu zi. Intotdeauna sunt lucruri mai multe si mai bune pe care ti le doresti, iar asta te poate face sa te simti nefericita uneori.

Meditatia in 6 etape te poate ajuta sa te simti mai bine. Sa te simti completa. Orice tip de meditatie e benefic, dar meditatia in 6 etape te pune sa reflectezi asupra mai multor aspecte ale vietii tale. Daca te dedici si o faci bine, aceasta practica iti poate schimba viata, poate chiar de la prima experienta, scrie Finerminds.com.

Ce presupune meditatia in 6 etape

Etapa 1: Dragoste si compasiune

Compasiunea este definita ca fiind exprimarea intentiei de a trece de la judecata la grija, de la izolare la conexiune, de la indiferenta sau neplacere la intelegere. E o faza care te ajuta sa intri in relatie cu alti oameni, fata de care sa simti compasiune.

Cand practici meditatia in 6 etape, o sa iti muti atentia de la compasiunea fata de sine catre oamenii din jur, vecini, prieteni, colegi, apoi catre intregul oras in care locuiesti, catre locul in care te-ai nascut si alte locuri familiare tie. Treptat, o sa incepi sa simti compasiune pentru toti conationalii tai si pentru oamenii de pe tot globul.

De obicei, ne izolam chiar si fata de membrii familiei, ca sa nu mai vorbim despre oamenii din alte tari. Aceasta etapa de meditatie te face sa te gandesti cu drag la lume in ansamblul ei, nu numai la tine si la cei din imediata apropiere.

Etapa 2: Gratitudine

Potrivit lui Vishen Lakhiani, cel care a publicat pe YouTube un video de prezentare a acestui tip de meditatie, stiinta a demonstrat ca gratitudinea iti da mai multa energie, iti dezvolta inteligenta emotionala, te ajuta sa ierti, sa fii mai putin anxioasa si depresiva, te ajuta sa socializezi mai usor cu alti oameni, sa dormi mai bine si sa nu mai ai dureri de cap. Si astea sunt doar cateva beneficii ale gratitudinii.

In aceasta etapa trebuie sa te concentrezi asupra a trei lucruri pentru care esti recunoscatoare in viata privata, trei pentru care esti recunoscatoare in cariera si trei lucruri pe care le observi la tine si pentru care esti recunoascatoare.

Etapa 3: Iertarea

In ziua de azi, avem nevoie de iertare aproape mai mult decat de orice. Iertarea este decizia de a renunta la orice razbunare sau rea-vointa fata de persoana care ti-a gresit. Poate include si sentimente de bine fata de acea persoana. Ranchiuna si judecata iti schimba energia, starea de spirit si chiar sanatatea in ceva negativ.

Etapa 4: Dorintele de viitor

In meditatia in 6 etape, aceasta este prima etapa in care nu te mai concentrezi numai asupra ta. Trebuie sa te imaginezi pe tine peste trei ani. Cum va arata viata ta? Viata ta romantica? Cum o sa stai cu sanatatea? Cum o sa evolueze cariera ta? Esti fericita acum, in prezent? Sau iti imaginezi o viata in care vei fi fericita?

Planurile de viitor le dau dorintelor si nevoilor tale spatiu, ca ele sa poata lua o forma. In loc sa te gandesti cum sa ai succes, petrece putin timp in care sa te uiti la “fructele”, la rezultatele eforturilor pe care le vei depune si la fericirea care va intra in viata ta odata cu aceste schimbari. Aceasta etapa de meditatie este despre impuls.

Etapa 5: Ziua perfecta

In etapa a cincea trebuie sa iti formezi o viziune despre ce inseamna pentru tine o zi perfecta, ziua de azi. Nu uita insa ce ti-ai imaginat in faza a patra. Ziua pe care ti-o imaginezi perfecta azi e in concordanta cu ce iti doresti peste trei ani? Fa-ti in minte un film al zilei de azi si urmareste-l de la rasarit pana la apus. Daca vrei, poti sa iti si planifici ziua perfecta in asa fel incat sa fii fericita intreaga zi.

Etapa 6: Binecuvantarea

Aceasta etapa te ajuta sa te conectezi la energia pe care ti-au dat-o primele cinci etape. Ai trimis compasiune in intreaga lume, ti-ai analizat viata si ai aratat gratitudine, ai iertat pe cineva, ti-ai planificat viitorul si ziua perfecta. Acum e momentul sa primesti energia necesara pentru toate etapele prin care ai trecut.

Acum ca stii cum sa incepi meditatia in 6 etape, afla si cate ceva despre Meditatia transcendentala: ce este, cum o faci si ce beneficii are.

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!