meditatia in bucatarie femeie

O stim cu totii: gasirea unei idei pentru masa sau chiar si gatitul in sine reprezinta o sursa de stres – care se adauga la alte stresuri pe care le experimentam pe parcursul unei zile. Insa meditatia in bucatarie elimina stresul!

Din fericire, poti elimina aproape complet stresul cu pregatirea mesei. Totul e sa stii sa-ti faci placuta aceasta activitate! Pune muzica, destinde-te, fa-ti un ceai in timp ce gatesti, intr-un cuvant, experimenteaza meditatia in bucatarie!

Meditatia in bucatarie face minuni dupa o zi lunga si obositoare la serviciu. Relaxeaza mintea si corpul, te energizeaza si te ajuta sa elimini din stresul cotidian acumulat pe parcursul zilei.

Meditatia in bucatarie e ideala daca ai un program incarcat!

Da-i o sansa, mai ales daca ai un program incarcat si n-ai timp sa meditezi pe cat de mult ti-ai dori! Iata ce trebuie sa faci mai exact ca sa meditezi in timp ce gatesti!

Meditatia in bucatarie – Pune o muzica relaxanta

Abia ai ajuns de la munca, ai dat drumul la televizor si vrei sa te apuci de gatit. Desi poate nu-ti dai seama, stirile care se aud pe fundal sunt o sursa de stres, care se adauga la stresul de peste zi. Stinge televizorul si pune-ti, in schimb, o muzica relaxanta. Chiar daca nu-ti face placere in mod deosebit sa pregatesti cina, muzica te va ajuta sa te calmezi si iti va da o stare de bine.

Cauta pe youtube.com muzica de meditatie; poti alege si muzica clasica, muzica ambientala sau jazz. Focuseza-te pe sunetele muzicii, lasa muzica sa te invaluie si alunga orice gand negativ iti apare in cap!

Combina meditatia in bucatarie si cu alte tipuri de meditatie!

Meditatia in bucatarie – Fa cateva exercitii de respiratie inainte sa incepi

Exercitiile de respiratie micsoreaza stresul. Fie ca esti stresata din cauza jobului, fie ca incerci pentru prima oara un preparat si ai emotii, incearca sa faci cateva exercitii de respiratie inainte.

Iata o respiratie care functioneaza perfect: inspira pe nas numarand pana la 4, apoi expira numarand pana la 4. Inspira/expira de 10 ori, apoi reia inca un set, pana cand simti ca te calmezi.

Meditatia in bucatarie – Fa-ti o ceasca de ceai

Alege un ceai de plante, care sa aiba si efect calmant. Fereste-te, insa, de ceaiurile negre sau verzi care contin teina si te pot agita daca le bei seara! Prepara-ti o ceasca inainte de a te apuca de gatit si ia-ti 10 minute ca sa o savurezi pe indelete.

Meditatia in bucatarie – Concentreaza-ti atentia pe ingrediente

Studiaza ingredientele pe care le folosesti: cum miros, ce textura au? Incearca sa observi si detalii pe care pana atunci poate nu le-ai mai vazut pana atunci.

Masurarea si combinarea ingredientelor, dar si urmarirea unei retete complicate te pot relaxa fiindca iti capteaza toata atentia si, implicit, iti alunga gandurile negative.

Foto: Guliver