meditatie la birou femeie

Putina meditatie la birou poate fi extrem de folositoare in acele momente in care simti ca esti foarte stresata si nu mai poti sa te concentrezi la nimic.

Nu te speria! Nu trebuie sa stai in lotus in vazul tuturor ca sa exersezi aceasta meditatie la birou. O poti face chiar fara sa te ridici de pe scaun, in fata computerului. Sau poti iesi la o plimbare scurta. Solutii exista, trebuie doar sa le accesezi!

Iar beneficiile pe care le poti avea facand meditatie la birou sunt numeroase.

Meditatie la birou – beneficii confirmate de cercetatori

Studiile spun ca persoanele care obisnuiesc sa integreze si cateva minute de meditatie la birou in programul zilnic de la serviciu, isi pot imbunatati productivitatea, eficienta, concentrarea si starea de spirit. Asta fiindca meditatia reimprospateaza si relaxeaza mintea. Iata ce tehnici de meditatie la birou poti folosi ca sa te redresezi in perioadele de stres si anxietate.

Meditatie la birou: 1. Observa-ti respiratia

Este una dintre cele mai simple si eficiente tehnici de meditatie la birou. Opreste-te din ceea ce faci. Pune-ti picioarele, cu toata talpa, pe podea. Cu ochii deschisi sau inchisi, incearca sa-ti incetinesti respiratia.

Pentru cateva minute, fii atenta doar la respiratie. Simte cum ti se misca pieptul, abdomenul, umerii, cum intra si iese aerul din corp.

Daca ti se pare ciudat sa faci acest exercitiu la birou, poti sa te ridici si sa mergi intr-o sala de sedinte, unde esti singura.

Poti sa meditezi la birou zilnic ca sa previi stresul!

2. Meditatie la birou mantra

Pozitioneaza-ti talpile pe sol si indreapta-ti spatele. Alege o mantra – e o idee buna sa folosesti o mantra pozitiva, care sa-ti calmeze anxietatea puternica. Daca esti foarte stresata in acel moment, o mantra care sa contina cuvantul “pace” te poate ajuta.

Calmeaza-ti respiratia si, pentru cel putin 1 minut, repeta mantra in gand. Desi mintea va incerca sa se indeparteze de la mantra, nu te stresa prea tare daca nu poti sa te concentrezi. Trage aer adanc in piept si repeta mantra inca 1 minut.

Meditatie la birou – 3. Asculta muzica 5 minute

Dar fara sa faci nimic altceva in acest timp. Desi multi dintre noi stam cu castile in urechi in timp ce muncim, rareori auzim muzica fiindca ne concentram la altceva.

Meditatie la birou – Cum faci acest exercitiu: Alege-ti o piesa care iti place si, pur si simplu, ascult-o cap coada. Observa versurile, ritmurile, instrumentele, vocile.

Te vei deconecta de la ganduri mai repede decat crezi si vei uita de stres!

Meditatie la birou – 4. Fa o plimbare scurta

Daca simti ca nu mai poti sta la birou, ridica-te de pe scaun si iesi afara. Ia-ti 5-10 minute in care sa fii doar tu cu tine, fara colegi. Fa o scurta plimbare si incearca sa fii atenta la tot ce simte corpul cand se misca: la picioare, la maini, la trunchi.

Apoi, indreapta-ti atentia si spre factorii externi: vremea, vantul, cladirile, aglomeratia orasului.

Foto: Guliver