Meditatia nu functioneaza in cazul tau? Poate ca nu i-ai acordat vreo sansa! Poate ai incercat-o o data si ai renuntat! Ce-ar fi sa incepi cu trei respiratii simple, timp de o saptamana, si sa vezi ce se intampla?

“Apuca-te de meditatie!” sau “De ce nu faci meditatie?” – cat de des ti se sugereaza asa ceva? Stii si tu, macar din auzite, ca e buna pentru sanatate, dar crezi, in continuare, ca in cazul tau meditatia nu functioneaza. E firesc. Ca incepatoare, poate fi frustrant ca nu reusesti sa iti linistesti mintea.

Elizabeth McCourt este scriitoare si coach si a povestit pentru Mindbodygreen.com ce face ea cand meditatia nu functioneaza. “Am descoperit ca trei respiratii adanci pot fi foarte eficiente. Inspir pe nas, expir pe gura. Ma calmeaza si ma ajuta sa ma reconcentrez si nu ii spun altfel decat respiratie”, spune ea.

Ca sa te concentrezi pe respiratie e nevoie sa fii constienta de asta. E o invitatie simpla si scurta catre ceva mai mult. O simpla respiratie se poate transforma intr-o practica ce poate creste si poate avea succes.

Noi studii despre respiratie si starea de spirit

Scepticii care cred ca meditatia nu functioneaza ar putea aprecia un studiu publicat in martie 2017 in revista Stiinta, de profesorul biochimist Mark Krasnow, de la Universitatea Stanford. El spune ca in creier exista neuroni care fac legatura intre respiratie si starea de spirit – buna dispozitie. Acesti neuroni conecteaza respiratia la relaxare, atentie, entuziasm si anxietate. Adica aceleasi lucruri asupra carora actioneaza tehnicile de respiratie yoga – pranayama. Asadar, descoperirea este ca iti poti schimba starea de spirit dor prin respiratie!

Chiar daca tu crezi ca meditatia nu functioneaza, incearc-o!

Oricat de sceptica ai fi si chiar daca esti convinsa ca meditatia nu functioneaza, incearc-o macar pret de trei respiratii. Pentru inceput! Dar nu o face o singura data dupa care sa renunti! Fa aceste exercitii macar o saptamana si vezi ce se intampla cand iti canalizezi toata energia asupra acestei sarcini simple.

Sunt o multime de exercitii de respiratie pe care le poti incerca, dar cauta-le pe cele mai simple. Data viitoare cand te simti lipsita de concentrare si anxioasa, opreste-te din ce faci si trage de trei ori aer adanc in piept. Inspiri pe nas si expiri pe gura, profund. Si gandeste-te ca nu faci altceva decat sa respiri.

FOTO: Guliver

Citeste si: Ghid de meditatie pentru incepatori.