meditatia transcendentala femeie

Meditatia transcendentala este o tehnica de meditatie ce permite mintii sa transceada (sa treaca dincolo). Adica sa acceseze cele mai profunde straturi ale psihicului si sa ajunga dincolo de ganduri, la constiinta pura. Te ajuta sa te relaxezi, sa-ti imbunatatesti sanatatea si sa te cunosti mai bine.

Meditatia transcendentala are ca scop sa atingi o stare unica de constientizare. Numai atunci corpul si mintea pot intra intr-o etapa de relaxare profunda, existand dincolo de griji, agitatii si tensiuni cotidiene.

Tehnica de meditatie transcendentala a fost fondata de catre indianul Maharishi Mahesh Yogi, care a introdus-o in America in anii 1960.

Astazi, tehnica a devenit una dintre cele mai cunoscute din lume, fiind studiata de peste 200 de universitati independente si institutii de cercetare din 33 de tari. In total, s-au facut peste 500 de studii referitoare la beneficiile meditatiei transcendentale. Concluziile sunt uimitoare.

Iata 3 beneficii majore pe care ti le poate aduce meditatia transcendentala

Reduce tensiunea

In urma meditatiei transcendentale, biochimicalele din sange, asociate cu aparitia tensiunii, se pot diminua considerabil. Potrivit unui studiu aparut in publicatia medicala Circulation, meditatia transcendentala poate micsora tensiunea arteriala si riscul unui infarct.

Dezvolta creierul

Neurocercetatorii au descoperit ca in timpul meditatiei transcendentale, creierul produce unde alfa, care induc o stare de serenitate si relaxare. Mai mult, functiile creierului se imbunatatesc – meditatia transcendentala ajuta la o mai buna memorie, creste creativitatea si ascute concentrarea. Iar aceste beneficii sunt vizibile si in afara meditatiei, nu doar in timpul ei.

Meditatia transcendentala este practicata de 6 milioane de oameni in intreaga lume

Meditatia transcendentala induce relaxarea & diminueaza anxitatea

Ajuta mintea sa se relaxeze si sa intre intr-o stare de calm total. Dupa meditatia transcendentala, cei mai multi se simti revigorati, energizati si impacati.

Diminueaza anxietatea – calmeaza sistemul nervos si promoveaza o stare de pace interioara. Meditatia transcendentala ajuta mintea sa transceada dincolo de grijile si stresurile cotidiene. Corpul capata o stare de relaxare adanca, iar mintea il urmeaza. Starea de anxietate scade pe masura ce mintea acceseaza rezerve nestiute de energie.

Cum faci meditatia transcendentala

Meditatia transcendentala este o tehnica simpla de meditatie, pe care o poate invata oricine. Este chiar diferita fata de celelalte tehnici de meditatie, pentru ca nu implica focusul pe respiratie.

In acest caz, elementul de baza este rostirea unei mantre (cuvinte, sunete, propozii pozitive). Iata 3 pasi simpli pentru a incerca meditatia transcendentala.

1. Ia-ti o pauza de 15-20 de minute de la programul tau normal si fii sigura ca nu te deranjeaza nimeni. E important sa nu te apuci de meditatia transcendentala imediat dupa ce mananci pentru ca stomacul plin iti poate da o stare de disconfort.

2. Creeaza-ti o mantra personala. Poate fi un sunet, un cuvant sau chiar o fraza. Alegerea mantrei este deosebit de importanta pentru ca meditatia transcendentala sa functioneze.

In cadrul cursurilor de meditatie transcendentala, practicantii primesc o mantra personala de la instructor. Exista 16 astfel de mantre ce pot fi folosite. Daca n-ai acces la un astfel de curs, iata cateva caracteristici pe care ar trebui sa le aiba o mantra:

sa rezoneze cu tine si sa fie puternica pentru tine;

sa fie usoara si usor de retinut;

sa-ti creeze senzatii fizice, emotii si stari pe care ti le doresti;

sa devina un automatism in scurt timp; e important sa nu-ti fie greu sa o repeti. Mantra poate fi schimbata dupa o vreme.

Una dintre cele mai populare mantre in meditatiei este mantra OM. Ea simbolizeaza “tot ceea ce exista: trecut, prezent, viitor, cosmos, spirit, materie, cauza si efect, cale si scop”. Daca alegi sa rostesti aceasta mantra in timpul meditatiei transcendentale, o poti face cu voce tare, soptit sau in gand.

Mantra este considerata a fi un fel de vehicul care permite persoanei ce mediteaza sa intre intr-o stare mentala de liniste.

3. Asaza-te intr-o pozitie confortabila si inchide ochii. Stai nemiscata si repeta mantra cu voce scazuta. Concentreaza-te pe mantra respectiva si incearca sa blochezi toate gandurile exterioare. Daca mintea iti fuge la ganduri, intoarce-ti focusul la mantra si incearca sa te relaxezi.

Postura lotus este cea mai indicata, insa daca ti-e greu sa stai cu picioarele incrucisate, poti sta si culcata sau pe un scaun.

Repeta aceasta meditatie zilnic, 15-20 de minute, ca sa ajungi sa te bucuri de beneficii.

Foto: Guliver