Pentru tine, meditatia zilnica e doar un vis frumos… Ti-ar placea sa stai tu cu tine, macar zece minute, in fiecare zi si sa te eliberezi de tot ce e in jur. Dar problema e ca n-ai timp. In realitate, daca stii sa-ti organizezi mai bine programul, poti face loc si unei meditatii zilnice. Iti spunem cum!

Ni se pare ca nu avem timpul necesar sa facem tot ce ne-am dori, dar adevarul e ca nici nu incercam sa trecem, pur si simplu, la actiune si sa vedem ce se poate si ce nu. Asa e si cu meditatia zilnica. Daca ti-ar placea sa meditezi zilnic, dar ti se pare ca n-ai cand, pune in aplicare acest plan.

Meditatia zilnica se face la prima ora

In timpul zilei e mai putin probabil sa poti sa meditezi la job (desi nu e imposibil si chiar e recomandat in cazurile de stres maxim!), serile sunt si ele de obicei pline, iar daca alegi sa meditezi inainte de culcare, cel mai mare risc este sa adormi chiar inainte de a incepe.

Meditatia zilnica – Alternativa: mediteaza la prima ora. Incearca sa te trezesti cu 15-20 de minute mai devreme si sa-ti faci un obicei din a medita macar zece minute. Desi e posibil sa-ti vina greu sa te trezesti mai devreme, in mai putin de doua saptamani ceasul biologic se va obisnui cu schimbarea.

Mediatia zilnica – Prioritizeaza

Daca, pur si simplu, nu esti o persoana matinala, muta-ti meditatia la alta ora. Dar ca sa o si faci, e important sa o prioritizezi. Asta inseamna sa o treci in agenda ta zilnica, iar la final de zi sa te asiguri ca ai taiat-o de pe lista. Ca sa-ti fie mai usor, leaga meditatia de un obicei zilnic: masa de pranz, drumul de la birou pana acasa, baia relaxanta de dinainte de culcare.

Ca sa nu te plictisesti de meditatie, incearca sa experimentezi mai multe tehnici

Meditatia zilnica – Fii flexibila

Ca sa poti sa meditezi zilnic, nu trebuie sa te gandesti la meditatie ca la ceva foarte strict! Nu e musai sa stai in camera ta in postura lotus ca sa meditezi. O poti face oriunde, oricand, daca ai putina experienta. Si chiar daca nu ai, incearca sa schimbi locul de meditatie: in parc, pe balcon, in masina cat stai la semafor.

Meditatia zilnica – Observa beneficiile sale

Fii cat mai atenta la schimbarile care se produc in starea ta de spirit dupa ce meditezi constant o perioda de timp. E o metoda buna ca sa te motivezi singura sa nu sari peste meditatia zilnica! Iata ce beneficii poti avea: diminuarea stresului si a anxietatii, relatii personale imbunatatite, mai multa energie, somn mai bun, concentrare mai buna etc.

Mediteaza putin

Nu trebuie sa faci eforturi exagerate ca sa meditezi. Si cinci minute sunt suficiente. Poti medita cinci minute zilnic timp de o saptamana. Daca te simti bine, poti sa mai adaugi inca cinci, pana ajungi la 20-45 de minute. Ideea e sa-ti placa si sa nu resimti exercitiul ca pe o povara!

Reaminteste-ti de meditatia zilnica folosind post-it-uri

Scrie mici post-it-uri cu cuvinte care iti vor reaminta ca trebuie sa meditezi: “mediteaza”, “respira”, “fii mindful”, “fii constienta”; lipeste-le pe birou, pe frigider, pe oglinda de la baie ca sa nu uiti sa iti faci meditatia zilnica!

Iata si cele mai importante beneficii pe care ti le aduce meditatia zilnica!

Foto: Guliver