Cum sa faci sa te calmezi? Meditatie pentru stapanirea nervilor.

Meditatia e buna pentru orice. Daca ai o perioada mai stresanta si nu stii cum sa ii faci fata, incearca tehnica de meditatie pentru stapanirea nervilor. Important e sa respiri folosind diafragma!

Trafic, deadline-uri, multe facturi de platit, probleme financiare, probleme in dragoste sau orice alte probleme. Daca stai prost cu nervii in perioada aceasta si stresul a devenit ceva obisnuit in viata ta, ar fi bine sa gasesti o modalitate de a te calma. Ori de cate ori te simti coplesita, nervoasa, anxioasa sau stresata, poti incerca sa faci meditatie pentru stapanirea nervilor.

Nu trebuie sa te obisnuiesti sa fii stresata mereu, pentru ca poti schimba asta. Katiefreiling.com a scris despre cum te poti calma. Ea ofera o metoda de meditatie pentru stapanirea nervilor care, spune ea, are urmatoarele beneficii: o minte concentrata si limpede, mai multa energie, cresterea endorfineor, relaxare musculara, cresterea nivelului de oxigen in sange si eliminarea toxinelor.

Cum sa faci meditatie pentru stapanirea nervilor

La baza oricarei tehnici de meditatie sta respiratia. Si la fel se intampla si cand vrei sa faci meditatie pentru stapanirea nervilor.

1. Aseaza-te pe un scaun. Pune talpile pe podea. Daca vrei, inchide ochii

2. Aseaza o mana in zona diafragmei, adica intre stomac si partea de sus a pieptului. In felul acesta te asiguri ca folosesti diafragma in respiratie. Inspira incet vreme de cinci secunde, lasand aerul sa patrunda mai intai in diafragma, apoi in partea superioara a pieptului.

3. Tine-ti respiratia cinci secunde.

4. Expira incet, vreme de cinci secunde.

5. Tine-ti iar respiratia pentru cinci secunde, dupa ce ai expirat tot aerul din plamani.

6. Repeta timp de doua minute toata procedura.

Poti folosi aceasta meditatie pentru stapanirea nervilor ori de cate ori ai de tinut o prezetare in fata sefilor, cand esti emotionala, stersata, nervoasa sau ingrijorata.

FOTO: Guliver

Citeste si: Ghid de meditatie pentru incepatori.