Prin momente tensionate trecem toate! Si mai ales la birou! Cand simti ca nu mai faci fata, incearca o meditatie pentru stres de doar 10 minute!

Este foarte indicat sa faci meditatie pentru stres! Functioneaza chiar si cand esti la job! Daca te simti foarte stresata, pur si simplu, ridica-te de la birou si mergi intr-un loc linistit, unde e putin probabil sa fii deranjata de cineva – poti medita intr-o sala de sedinte sau poti iesi afara, daca ai aceasta optiune. Sau, in ultima instanta, ia niste casti si acopera-ti urechile.

Regulile celei mai simple sedinte de meditatie pentru stres

Cand faci meditatie pentru stres, important este sa gasesti acel “refugiu”, care estompeaza orice iti distrage atentia. Dupa ce gasesti mediul potrivit, iata ce trebuie sa faci pe mai departe. Poti urma pasii urmatori si daca te afli acasa.

1. Pune-ti telefonul pe silent cand faci meditatie pentru stres

Ai 10 minute la dispozitie si trebuie sa profiti la maximum de ele, iar asta inseamna ca NU trebuie sa fii deloc deranjata. Si e normal: telefonul e o sursa constanta de stres! Daca esti la birou, cu siguranta, vei fi tentata sa te uiti la el ca sa-ti verifici mail-urile, iar daca esti acasa, retelele de socializare sunt cele care iti pot pune bete in roate!

E valabil si in cazul oricarui alt aparat electronic din jurul tau: computer, televizor, radio.

2. Gaseste-ti o postura confortabila cand faci meditatie pentru stres

Cea mai buna postura de meditatie este cea in care iti pastrezi coloana dreapta, pieptul ridicat, umerii trasi inapoi, barbia usor ridicata, dar fara sa intinzi gatul. Odihneste-ti mainile pe genunchi cu palmele orientate in sus. Orice pozitie deficitara, iti va ingreuna relaxarea. Nu trebuie sa stai, neaparat, in postura lotus. Poti sta si pe un scaun de birou, atat timp cat iti tii spatele corect.

3. Incepe meditatia

O data ce ti-ai gasit postura confortabila, inchide ochii. Ia-ti cateva momente ca sa-ti incetinesti respiratia. Inspira si expira pe nas – relaxeaza-ti gura si intredeschide-o usor. In timp ce inhalezi aerul, gandeste-te “nu sunt corpul meu”, iar in timp ce expiri gandeste-te “nu sunt mintea mea”. Respira normal fara sa te grabesti in timp ce faci meditatie pentru stres.

Focuseaza-te pe punctul dintre sprancene (acesta este cel de-al treilea ochi). Repeta cele doua mantre de mai sus si continua sa respiri cateva minute pana cand simti cum corpul ti se destreseaza treptat.

Meditatie pentru stres ca sa te calmezi

Daca simti ca nu te poti concentra suficient de mult pe respiratie, nu te stresa. Cand mintea ti-o ia razna si incepi sa te gandesti la altceva decat la meditatie, intoarce-ti din nou atentia catre punctul de focus din mijlocul fruntii si respira. Iata si cateva tehnici de meditatie pentru stres care te pot ajuta sa-ti calmezi mintea agitata inainte de a incepe meditatia, dar si pe parcursul ei.

Iesi din meditatie cu unu-doua minute inainte sa-ti expire timpul (iti poti pune alarama de la telefon sa sune), deschide ochii, ridica-te usor in picioare si scutura-ti usor mainile si picioarele, roteste-ti gatul.

Atunci cand simti nevoia sa meditezi la birou, dar n-ai foarte mult timp la dispozitie, iata cum te poti relaxa in doar 3 minute!

Foto: Guliver