Nicio meditatie simpla nu e simpla pentru un incepator! Si e de inteles: nu stii la ce sa te astepti, nu stii cum sa reactionezi la gandurile tale, nu stii cum sa te relaxezi…

Dar asta nu inseamna ca nu vei trece peste acest impas de inceput! Incercam sa-ti usuram sedinta de relaxare cu cateva sfaturi utile ca sa reusesti sa te detasezi de tot si de toate! Daca nimic n-a functionat pana acum, incearca aceasta meditatie simpla!

Primul pas, inainte de exercitiile de respiratie, este sa-ti gasesti locul perfect de relaxare. Un loc foarte galagios ori o camera in dezordine iti vor fi potrivnice daca vrei sa meditezi.

Un loc special pentru o meditatie simpla

Asa ca incearca sa incepi cu asta: aranjeaza-ti un mic coltisor unde sa faci meditatie chiar in dormitor. Important este sa fie curat, aerisit, confortabil si sa-ti dea o stare de bine.

Dupa ce te-ai instalat in “perimetrul” de meditatie, concentreaza-te pe urmatoarele:

Meditatie simpla – Revino in prezent. Incearca sa te sustragi de la sirul gandurilor zilnice devenind constienta de tot ceea te inconjoara. Ce zgomote se aud in jurul tau? Ce simti in corp cand stai in pozitia de meditatie?

E important sa analizezi ceea ce se intampla in exteriorul si in interiorul tau, fara sa te lasi atrasa acolo. Fii obiectiva si nu (te) judeca! Facand acest exercitiu iti relaxezi mintea si vei putea sa intri mai usor in starea de meditatie.

Ca sa perseverezi, e important sa nu te dai batuta!

Meditatie simpla – Incepe sa respiri! Inspira lung si adanc pe nari si expira lent pe gura. Incearca sa simti aerul care iti intra in nas si se duce in plamani. Mintea va incepe sa “rataceasca” in scurt timp.

E foarte dificil sa ramai concentrata pe respiratie mai mult de cateva minute daca esti incepatoare. Dar nu-i nimic! Muta-ti focusul pe respiratie, de fiecare data cand simti ca te pierzi in ganduri!

Meditatie simpla – Experimenteaza cu diferite pozitii. Simti ca meditatia nu merge? Nu te chinui sa continui. Mai bine… schimba pozitia in care stai!

Postura lotus este destul de incomoda, iar daca nu esti obisnuita cu ea, iti poate da dureri de spate, genunchi. Daca te deranjeza si nu te poti relaxa, intinde-te pe spate sau stai pe un scaun, cu spatele drept si usor rezemat de spatar!

Foto: Guliver